A nyári hónapokban megemelkedő nyitott tetős használtautó kínálat 18 százalékát a BMW adja, őt követi a VW 12, és a Mercedes 10 százalékkal. Az egyetlen jelentős piaci részesedést kihasító nem német márka a Peugeot 8 százalékkal, amelyet az Opel és az Audi követ 6-6 százalékos részaránnyal – derül ki a Használtautó.hu adataiból.
A kabriók átlagéletkora nem különbözik a teljes hazai kínálatétól, ami 12,5 év. A nyitott tetejű kocsik ára azonban már közel sem ennyire átlagos. Míg az összes meghirdetett személyautó alig másfél milliós átlagárral kerül fel a hirdetési oldalra, a kabriókért ennek 2,5-szeresét, 4 millió forintot kérnek. Persze lehet találni 120-150 ezer forintért is nyitott tetős kocsikat, de ezeknek vagy nincsen érvényes okmányuk, vagy ami rosszabb, olyan műszaki problémákkal kell szembenéznie az új tulajdonosnak, hogy a végül a ráfordított összeg jóval magasabb lesz, mint a vételár.
60-40 százalékos többségben vannak a vászontetős kivitelek a keménytetőssel szemben. Bár sokan a keménytetős változatokat biztonságosabbnak tartják, egy, az ADAC által a közelmúltban elvégzett borulásos teszt azt mutatta, hogy a legfontosabb szempont a tető berogyásának megakadályozására nem a tető anyaga (amely az esetek jó részében amúgy is fel van nyitva), hanem a szélvédőt is tartó A oszlop megfelelő szilárdsága – olvasható a közleményben.
A jelenleg kapható legdrágább kabrió egy 65 millió forintos Ferrari 458 Italia Spider, a legerősebb egy csaknem 800 lóerős Ford Mustang Eleanor Shelby, a legöregebb pedig egy 78 éves, kitűnő állapotnak örvendő Fiat Topolino.
mfor.hu