Az esetet először Szabó Zoltán (SzabóZé) újságíró hozta nyilvánosságra Facebook-oldalán, de aztán lehozta az Index és a hvg.hu, valamint a 24.hu is.
Az újságírót nem szolgálták ki, panaszkönyvet nem kapott, és az üzletvezető pedig kidobatta a biztonsági őrrel, aki fizikailag inzultálta (megverte). Szabó az esetet telefonjával rögzítette, az esetnek feljelentés lett a vége, az őr ellen garázdaság miatt indítottak eljárást.
Ahogy a hír elterjedt, a fogyasztók ellepték a KFC Hungary Facebook-oldalát, és keményen kiosztották a céget.
Ahogy nemrég a T-Systems esetében, most is elég gyorsan negatív irányt vettek az események a cég szempontjából. (A T-Systemsnél végül két vezető állásába került a botrány). A hozzászólók epés megjegyzésekben osztják a céget, többen az üzletvezető és a biztonsági őr azonnali kirúgását követelik.
Sőt, péntekre már akciót is szerveznek, KFC Vendégkönyv bejegyzés gyarapítás címen:
"Sziasztok! Aki úgy gondolja, hogy nem helyénvaló, hogy a KFC biztonsági emberei fogyasztókat vernek, az kérem jöjjön el péntek délután 17:00-ra a "Király" KFC-be. A vásárlók könyvébe fogyasztás nélkül is lehet véleményt írni. Írjuk meg közösen, hogy mit is gondolunk erről. Minden egyes bejegyzésre a KFC-nek hivatalos választ kell írnia! Jogsértést követnek azzal el, amennyiben a könyvet visszatartják. Kérünk mindenkit, hívja be az ismerőseit az eseménybe, hogy minnél többen legyünk!"
Szabó amúgy azt kérdezi a KFC-t is működtető Amresttől tudja-e garantálni, hogy
- lelkiismeretesen választják ki a biztonsági őröket?
- kivizsgálják-e, hogyan hiányozhatott a panaszkönyv?
- mit tesznek azért, hogy az üzletvezetők képzésébe beépüljön a panaszkezelés?
Az újságíró követeli, hogy a felmerülő orvosi költségeken túl 500 ezer forintot fizessen kártérítésként az Amrest, mert a munkatársuk a boltjukban nyolc napon belül gyógyuló sérüléseket okozott egy vendégnek. Azt szeretné, ha a cég november 1-ig átutalná az összeget egy általa meghatározott, gyermekekkel, szegényekkel és elesettekkel foglalkozó alapítvány számlájára.
Juhász Nándor, az Amrest Kft. marketingvezetője is a Facebookon olvasott a történtekről, azt házon belül, más forrásból nem jelentették hétfő 11 óráig. Ezért egyelőre semmilyen érdemi nyilatkozatra nem vállalkozott, de az aggasztó eset azonnali, teljes körű kivizsgálását ígérte. A cég Facebook-oldalán sincs egyelőre hivatalos reakció a történtekre.
mfor.hu