Az amerikai vállalatot rendszeresen támadják a jogvédők, mert szerintük a társaság nem védi kellően az egyének adatait. Eddig a Facebookra kitett posztok között nem lehetett keresni, most viszont a vállalat közleménye szerint 2000 milliárd bejegyzést tesznek kereshetővé. A változás azt jelenti, hogy sok régebbi hozzászólás gazdagítja majd a keresési eredményeket, ha valaki akár egy korábbi hírre, vagy információra kíváncsi.
Az elemzők a lépést egyértelműen azzal indokolják, hogy a Facebook egyre komolyabb erőfeszítéseket tesz azért, hogy a felhasználók ne hagyják el az oldalt, és minél több időt töltsenek ott. Ennek keretében a személyes kapcsolatok ápolásán túl is egyre több lehetőséget kívánnak kínálni. A cég ugyanakkor azt hangsúlyozta, hogy van lehetőség arra is, hogy a korábbi hozzászólásokat a felhasználók ne tegyék kereshetővé. A jövőben pedig a korlátozott körnek szóló posztok sem szerepelnek majd a keresési eredmények között.
Természetesen a vállalat nem a felhasználók megtartásával, hanem a felhasználói igényekkel magyarázta a fejlesztést. Tom Stocky a Facebook keresési vezetője, azt mondta, hogy a méréseik szerint nagyon sokan kíváncsiak arra, hogy a barátaik, ismerőseik miként reagálnak egy-egy hírre, hogyan kommentálják a világ eseményeit. Szerinte mintegy 1,5 milliárd a keresések száma a Facebookon minden nap.
Első lépésként az USA-ban vezetik be a szolgáltatást, ráadásul gyakorlatilag egyidőben a Twitter hasonló fejlesztésével.
Az elmúlt időszakban videós fronton is erősített a Facebook. A magyar felhasználók tömegei szembesültek szeptember végén azzal, hogy a hírfolyamban a videók maguktól indulnak el, ha a görgetésben elérünk hozzájuk. A lépés, bár sokakat idegesít, igen figyelemfelkeltő, és a YouTube hegemóniájának megtörését szeretné elérni. A Facebook vélhetőleg „megunta” hogy egyik versenytársuk termékét használják a közösségi hálón, és azon dolgoznak, hogy videózni is inkább hozzájuk járjunk. Ezért indították be pár hónapja a saját videószolgáltatásukat, és az automatikus lejátszás is ennek a stratégiának a része.
Más kérdés, hogy közben a YouTube sem ül a babérjain, és a múlt héten jelentette be új szolgáltatását a Red névre hallgató csomagot, amelyre előfizetve nem bombáz minket a videómegosztó reklámokkal, és exkluzív tartalmakat (filmeket és sorozatokat) is nézhetünk majd ezen keresztül.
mfor.hu