3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az autók matricázását végző V. Detti Kft. felszámolási eljárást indít az autós reklámozással foglalkozó Il Ferro Kft.-vel szemben - tájékoztatott Menyhért Mészáros László, az alvállalkozó társaság média tanácsadója. A lépés tovább nehezíti a botrány által megtépázott Il Ferro helyzetét.

Kajtár András, a matricázó cég ügyvezető igazgatója kedden a debreceni cégbíróságnál felszámolási eljárást kezdeményez az Il Ferróval szemben, mivel az több mint egy hónapja nem egyenlíti az alvállalkozóval szemben fennálló több mint ötmillió forintos számlatartozását. Az igazgató kiemelte, hogy az Il Ferro ellehetetlenítette a kapcsolattartást, nem vesznek át küldeményeket, számlákat, megszüntették a fax elérhetőséget, nem veszik fel a telefonokat. Menyhért Mészáros László utalt arra, hogy a cég két hónapja van üzleti kapcsolatban az Il Ferróval, ez alatt csaknem 900 reklám matricát helyeztek el a szerződött személyautókon, számolt be az MTI.

Mint arról korábban az Mfor.hu beszámolt, május 2-án a Budapesti Rendőr-főkapitányság (BRFK) nyomozást rendelt el az autóreklámokkal foglalkozó IL Ferro Kft. ügyében. A lépés miatt az átmeneti fizetési nehézségekkel küszködő cégtől végérvényesen elmehet a hirdetők kedve. A rendőrség akkor azt közölte, hogy a megszerzett információk birtokában csalás megalapozott gyanúja miatt rendeltek el nyomozást ismeretlen tettes ellen.

Az Il Ferróval kapcsolatban februárban jelentek meg olyan hírek, hogy nem tud fizetni ügyfeleinek, ezt a társaság vezetése is megerősítette. A cég már február vége óta nem tudott fizetni mintegy 8 ezer ügyfelének, ezért - a szerződésekben is biztosított lehetőséggel élve - három hónapra felfüggesztette a kifizetéseket. Körmendi Ákos, aki február óta a társaság tulajdonosa és ügyvezető igazgatója, korábban közölte: az Il Ferro Kft. június elején kifizeti autós ügyfeleinek a májusra esedékes, reklámozásért járó pénzt, ám a februárra, márciusra és áprilisra járó összeget csak később teljesítik, illetve ennyivel meghosszabbodik a reklámszerződés. Június elején 300 millió forint feletti összeget kell kifizetniük.

A kialakult helyzetben ugyanakkor ha volt (van) is olyan fizető hirdető, akit nem rettentett el a társaság körüli médiavisszhang, az is csak csepp a tengerben. Ráadásul a cég hirdetési tarifáit a szakma kifejezetten magasnak találta. "Egy száz autós kampány körülbelül 12 millió forintba kerülne" -

érzékeltette lapunknak korábban egy példával a helyzetet

Török Ferenc, a Magyar Közterületi Reklám Szövetség (MKRSZ) szóvivője. Ez az összeg pedig jóval magasabb, mint amit egy vállalat kampány céljára kétes kimenetelű hatékonyság mellett kifizetne.

Ismerve a hazai közterületi reklámpiacot - amelynek nagyságát mintegy 20 milliárd forintosra becsülik -, eleve kérdéses, hogy a cég hozzávetőleg 8000 szerződéses partnerét ki tudja fizetni, hiszen ehhez éves szinten 4-5 milliárdos bevételre kellene szert tennie. A szakemberek ugyanakkor a botrányok előtt is kétség bevonták, hogy ehhez elegendő hirdetőt találjanak.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!