1p

A fejlett európai országok vasúttársaságaival szemben a MÁV és a környező országok azonos profilú vállalatai csak összefogással lehetnek versenyképesek – nyilatkozta az mfor.hu-nak Gaál Gyula. A MÁV elnök-vezérigazgatója a Visegrádi Országok vasútjainak múlt heti vezérigazgatói találkozóján adott interjút lapunknak.

Parlament előtt a vasúti törvény

- Milyen tanulságot lehet levonni a találkozóból?

- Amikor liberalizációról és privatizációról beszélünk, még sötét szobában bóklászunk, ahol föl kellene gyújtani a szabályozás lámpáját. Ezalatt a pályahozzáférést, a pályahasználati díjat, a személyszállítás és árufuvarozás terén létező átváltási, keresztfinanszírozási, illetve a működőtőke bevonásának lehetőségeit értem.

- A szabályozás terén nálunk mikor várható elmozdulás?

- A vasúti törvény a parlament elé került, januári hatálybalépéssel tervezik elfogadni. A jogszabály azonban még nem ad válaszokat, csak a kereteket biztosítsa ehhez. A jövő évben létrejövő vasúti hivatal alakítja ki a pályahozzáféréssel kapcsolatos szabályozást. A kérdéseket látjuk, de még az út elején vagyunk.

Nagy Vajda Zsuzsa

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!