4p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Vicces és vagány bábfigurákra és innovatív médiamixre épít az új Opel Corsa ATL és BTL eszközöket egyaránt felhasználó kampánya. A 20-30 éves reklámkerülő célcsoportot speciális csatornákon keresztül szólítja meg a vállalat.

"Szórakoztató, van stílusa és trendi - ezek az új Corsa legfőbb jellemzői" - mondta el Alain Visser, az Opel/Vauxhall európai marketingigazgatója. "A nagy felhajtással járó hagyományos bevezető kampányok helyett valami egészen újra volt szükségünk ahhoz, hogy hűek maradjunk az autó értékeihez, és megnyerjük a huszonéves fiatalokat" - tette hozzá.

A vállalat a német alternatív művészvilág egyik legismertebb fenegyerekét, Boris Hoppeket kérte fel, hogy tervezzen öt karaktert, akik a kampány arcaként kifejezik az új Opel Corsa fiatalos világát. Hoppek a korábbi munkáiból merítve öt bábot tervezett - a C.M.O.N.S. figurákat - akik egyenként külön személyiséggel és történettel bírnak, tulajdonságaikban pedig a mai huszonévesekhez hasonlítanak. Az öt báb - White, Moo, Blue, Red és Cherri - zenekart is alapított, a The C.M.O.N.S.-t, amely a pezsgő barcelonai underground kultúrában mutatkozott be.

Invázió Európa-szerte

A kommunikációs kampány első fázisában az Opel gerillamarketing és PR eszközöket vetett be, hogy felkeltse az érdeklődést a C.M.O.N.S. iránt. A nyár folyamán az európai városi fiatalok számos szokatlan csatornán találkozhattak a figurákkal. Az Opel a kampány márkamegjelölés nélküli honlapját vírusmarketing eszközökkel, közlekedési lámpákon, oszlopokon, építkezési állványokon elhelyezett matricákkal népszerűsítette, az aluljárókban, átjárókban pedig Európa-szerte C.M.O.N.S. plakátok és "inverz graffitik" (nagy nyomású vízzel a már összefestett falra rajzolt képek) tűntek fel.

A főszereplők

A közösségi és videó megosztó honlapokon (Myspace.com, YouTube.com) elhelyezett profilok és tartalmak növelték a figurák hitelességét. A felkapott éttermeket, bárokat és éjszakai szórakozóhelyeket C.M.O.N.S. boomerang képeslapok lepték el, és maguk a figurák is megjelentek Európa nagyobb zenei fesztiváljain, így a hollandiai Lovelands-en.

A páneurópai PR kampányt Németországban, Franciaországban és Spanyolorszában C.M.O.N.S. rádiós verseny egészítette ki, Olaszországban pedig online kampány indult, melynek fődíja négy jegy volt a szeptember 16-i MTV Bologna Day-re. Blue és Red internetes vírusmarketing eszközökkel népszerűsítette az oldalt, ahol mindegyik C.M.O.N.S. figura saját blogot is írt.

Generált sztárpletykák

Az Opel egyik legfontosabb stratégiai partnere a célcsoport elérésében az MTV volt. Az MTVNI Creative által készített MTV Under The Radar rock-dokumentumfilm sorozat - mely egy teaser kampányfilmből és négy egyperces epizódból áll - a The C.M.O.N.S. zenekarról szólt. Bemutatta a tagokat, tudósított a szükségszerű botrányokról, vagyis közelebb hozta a figurákat a nézőkhöz. A sorozat interjúiban a The C.M.O.N.S. titkairól az együttes egyik technikusa és menedzsere is nyilatkozik, az énekes barátnője és egy sztriptízbár-tulajdonos mellett. Az MTV külön honlapot készített az Under The Radar műsornak, ahol a tagok életrajza mellett paparazzi fotók, galéria, diszkográfia, letölthető zene, vírusmarketing-elemek (pl. kinyomtatható matrica) és háttérképek találhatók.

A weboldal együttműködik a The C.M.O.N.S. hivatalos honlapjával is. A virtuális zenekart minden olyan kellékkel ellátták, amitől a célcsoport előtt hitelessé válhat: CD borítók, magazin címlapok és kulisszák mögött készített fotók egyaránt készültek a kampányhoz. A honlapon a The C.M.O.N.S. nyolc száma hallgatható meg, melyeket eredetileg a The Outcomes nevű, valóban létező rockbanda énekelt fel.

Az MTV és az Opel együttműködése a 2006-os MTV European Music Awards díjátadóján is folytatódik. A november 2-i, koppenhágai gála főszponzora az autógyártó, hivatalos autója pedig az új Corsa lesz. A szponzorációval az Opel az októberben kezdődő reklámkampányát erősíti. A gerillakampány kidolgozását és a PR feladatokat a Weber Shandwick, a kreatívok elkészítését és a reklámmal kapcsolatos teendőket pedig a McCann Erickson és az MRM Worldwide intézi.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!