2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Az év első negyedévében négy százalékpontot javulva 142,8 pont lett a GfK Hungária és a Corvinus Egyetem által összeállított közös komplex fogyasztói bizalom index.

Az index tavaly decemberi, 138,8 pontos mélypontjához képest, a márciusi 142,8 pont ugyan enyhe többletet mutat, de a mutató továbbra is igen alacsony szinten áll.

A felmérés azt mutatja, hogy a háztartások jövő évi pénzügyi helyzetükre vonatkozó várakozásai és a tartós fogyasztási cikkek iránti vásárlási hajlandóságai javultak. Az idei első három hónapban 7 százalékponttal kevesebben gondolták úgy, hogy reáljövedelmük az inflációnál alacsonyabb mértékben fog nőni.

A részindexek közül a vásárlási hajlandóság index (VHI) az előző negyedévhez képest 4,1 pontos növekedést mutat, jelenleg 133,3 ponton áll. Ez ugyan javulás az előző negyedévhez képest, de még mindig a második legalacsonyabb érték 2002 óta. A fogyasztói várakozások indexe (FVI) 3,8 pontos javulás után 151,3 ponton áll.

Tízből kilenc megkérdezett számít növekvő árakra - ez az arány nem változott számottevően az előző negyedévhez képest. A válaszadók - az előző negyedévhez képest stabil - átlagosan 10,4 százalékos inflációval számolnak a tavaly nyáron mért 8,9 százalékhoz képest.

A család reáljövedelmére vonatkozó elvárások javultak tavaly decemberrel összevetve: a válaszadók 9 százaléka gondolja úgy, hogy reálértéken számolt jövedelme az inflációnál nagyobb mértékben, a megkérdezettek negyede szerint pedig az inflációval megegyező mértékben fog nőni a jövedelme. Ezzel egyidejűleg 57 százalék vélekedik úgy, hogy az infláció mértékétől elmarad majd fizetésének emelkedése.

Megnőtt a tartós fogyasztási cikkek iránti vásárlási kedv az előző év decemberéhez képest. A válaszadók 55 százaléka szerint érdemes most nagyobb háztartási eszközt vásárolni, szemben a tavaly decemberi 51 százalékkal. A növekvő kedvet a megkérdezettek a kedvezőbb vásárlási feltételekkel magyarázzák.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!