Az üzletember megköszönte a magyar kormánynak a gyárépítés elmúlt 2 évében nyújtott "aktív támogatását". "Magyarország baráti ország, a magyarok barátaink, az Apollo Tyres tehát nemcsak egy üzleti lehetőséget lát első Indián kívüli zöldmezős beruházásában" - fogalmazott. Jelezte: nagy hangsúlyt fektetnek az ágazatból hiányzó helyi munkaerő kiképzésére és a társadalmi felelősségvállalásra.
Háttér
Az indiai Apollo Tyres 2008-ban egyszer már előkészítette egy magyarországi gyár felépítését Gyöngyösön, ám akkor meghiúsult a fejlesztés, többek között azért, mert annak idején a Fidesz környezetszennyezőnek tartotta a gumigyárat és népszavazást is kezdeményezett a megépítése ellen. A cég 2014-ben döntött ismét arról, hogy Magyarországot választja Szlovákia helyett kelet-európai beruházása helyszínéül, nem utolsósorban azért, mert addigra a második kormányzati ciklusát töltő Fidesz-kormány, korábbi ellenkezését félretéve, óriási támogatást biztosítva, munkahelyenként 30 millió forinttal már dotálta a beruházást. Ezt követően az Európai Bizottság 2014. szeptemberében jóváhagyta, hogy a magyar kormány regionális beruházási támogatást nyújtson az Apollo Tyres (Magyarország) Ltd. számára a gyöngyöshalászi gumiabroncsgyár felépítéséhez. A 146 milliárdos beruházásból annak idéjén 16 milliárdot állt a kormány.
További cikkek »A magyar kormány által 2014 októberében nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségűnek nyilvánított beruházás alapkövét 2015. áprilisában tette le Orbán Viktor miniszterelnök és Onkar S. Kanwar, a vállalat elnök-vezérigazgatója.
Neeraj Kanwar az idén márciusban szervezett Genfi Nemzetközi Autókiállításon azt mondta, már mintegy 450 ember dolgozik a magyar üzemben, akiket Indiában és Hollandiában tanítottak be. Az első, eladásra szánt gumiabroncsok az áprilisi átadó után pár héttel készülhetnek el - tette hozzá. Az alelnök az autókiállításon azt is közölte, hogy 9 százalékos áremelés várható a termékeknél, mert az alapanyagok drágultak.
A 2017-es évre az Apollo Tyres 2 millió abroncs gyártását tervezi a magyarországi gyárban, teljes kapacitással várhatóan 2018 őszén fognak termelni. A mintegy 147 milliárd forintos befektetéssel megvalósult magyarországi gyárban évente 5,5 millió gumiabroncs készül majd személyautók és kisteherjárművek számára, valamint 675 ezer busz- és tehergépjármű-abroncs, elsősorban az Oroszországot és Törökországot is magában foglaló európai piac számára. Többek között olyan nagy autógyáraknak szállítanak majd, mint a Daimler, a Tata, a Volkswagen vagy a Suzuki.
Az Apollo Tyres a magyarországi gyár mellett négy gyártóüzemet működtet Indiában, hármat Dél-Afrikában és egyet Hollandiában. Ezek teljes kapacitása meghaladja a napi 1700 tonnát.
Az Apollo Tyres értékesítési árbevétele pénzügyi éve harmadik, decemberrel zárult negyedévében az egy évvel korábbihoz képest 17 százalékkal 471 millió euróra emelkedett 403 millió euróról. Az adó és kamatfizetés, illetve értékcsökkenés előtti (EBITDA) eredmény 73,7 millió euróra emelkedett 71,2 millió euróról. A beszámolási periódusban elért nettó nyereség 40,6 millió euró lett, hat százalékkal magasabb az egy évvel korábbi 38,3 millió eurónál.
MTI - mfor.hu