3p

A HP Magyarország az idén még nem vár fellendülést a magyar számítógép-piacon, már csak azért sem, mert tovább késnek a nagyobb állami megrendelések, s a vállalatok kereslete sem bővül.

Takáts Kristóf, a cég vezérigazgató-helyettese szerdán Budapesten sajtótájékoztatón elmondta, hogy az asztali és a hordozható gépek szegmensében is első a HP, az első félévben 12 százalékkal több asztali gépet adtak el, mint egy évvel korábban, miközben a magyar piac 10 százalékkal visszaesett.

Tavaly a magyar piacon 30 százalékkal kevesebb gépet adtak el, mint egy évvel korábban.

A magyar piacon eladott gépeknek csupán 25 százaléka asztali, a többi hordozható: ezen belül azonban a teljes értékű gépek, a notebookok aránya csak 17 százalék, míg a fennmaradó részt az inkább csak internetezésre alkalmas netbookok teszik ki.

A hordozható gépek piaca 20 százalékkal nőtt az első félévben, ezen belül a HP növekedése 40 százalék volt.

A teljes piacra jellemző, hogy a nyomtatókhoz hasonlóan a nagyvállalatok, illetve a kis- és közepes cégek számítógépet sem nagyon vesznek, így ez a szegmens stagnál, miközben az otthoni vásárlók egyre több gépet vásárolnak. Ez azért is szerencsés, mert ez a szegmens adja a piac 60 százalékát.

Miskei Gábor, a HP Magyarország Kft. vezérigazgató-helyettese a nyomtatási és képalkotási piacról elmondta, hogy az október végén záruló pénzügyi évben mintegy 30 százalékkal nőttek a dollárban számolt eladásaik az elmúlt pénzügy évhez képest, igaz, a bázis nagyon alacsony volt. A legnehezebb a helyzet a nagyvállalati szegmensben, mert a vállalatok a válság miatt félnek beruházni. Ezzel szemben viszont az otthoni nyomatatási piac erőteljesen bővül.

Hozzátette, a nyomtatópiac is átalakul, s a digitalizáció itt is előretör. Várakozásaik szerint a digitálisan nyomtatható tartalom 2012-re megháromszorozódik, s évente 200 milliárddal több oldalt nyomtatnak digitálisan, mint analóg módon. A leggyorsabban az internetről történő nyomtatás bővül, éves szinten mintegy 35 százalékkal.

Az eseményen Mayer János, a HP szakértője elmondta, az új webes eszközök nagyon gyorsan terjednek, s az okos telefonoknak köszönhetően egyre könnyebb az internethez kapcsolódni. Az adatok szerint az okos telefonok 80 százalékát használják böngészésre, 70 százalékát pedig üzleti és személyes ügyek elintézésére is.

A mobil internet fejlődésére jellemző, hogy míg 2008-ban Nyugat-Európában a lakosság 13 százaléka használta, addig 2010-ben már 24 százalékuk, 2014-ben pedig már 39 százalékuk az előrejelzés szerint. Ráadásul a fogyasztók 28 százaléka azt mondta, nem tud élni mobiltelefon nélkül.

A magyar lakosság 15-24 éves korosztályának majdnem 90 százaléka internetezik, míg az 50-59 éveseknek csak a 22 százaléka. A teljes lakosság 55 százaléka internetezik havonta legalább egyszer. A 25-34, illetve a 35-49 éveseknek pedig a 57 és 55 százaléka használja a webet.

Az előrejelzések szerint 2012-re a digitális tartalom megtízszereződik világszintem, míg a nyomtatható tartalmaké háromszor akkora lesz, mint 2010-ben.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!