Majdnem pont egy éve, 2009. december 4-én fordult elő, hogy majdnem fél napig leállt a T-Mobile hálózata, a telefonokról nem lehetett hívásokat indítani. Akkor egy szoftverfrissítés váratlan következménye volt a hiba, amit csak majdnem fél nap alatt sikerült orvosolni.
Csütörtök délután az mfor.hu munkatársai ismét fennakadásokat tapasztaltak a T-Mobile hálózatában, a XI. kerületben délután nem lehetett hívást indítani a telefonokról. Az interneten több ügyfél is jelezte a szolgáltató felé, hogy hibát tapasztalt, ennek hatására a T-Mobile Twitter-oldalán az alábbi üzenetet tette közzé háromnegyed négykor: "Hálózatunkban főleg a 3G szolgáltatást érintő hiba tapasztalható. Dolgozunk a hiba okának feltárásán. Türelmeteket és megértéseteket kérjük".
A cég tehát egyelőre csak a 3G hibáját ismeri el, későbbre ígért tájékoztatást a fennakadás okáról. A 3G-rendszer meghibásodása azonban elvileg csak az adatforgalmat és a mobilinternetet kellene, hogy érintse, azaz valószínűleg a baj nagyobb annál, mint amit bevallanak. Az internetes fórumokon egyébként az ország több pontjáról jelezték a hibát, azaz a jelek szerint nem csak egy régióra korlátozódik a hálózat akadozása.
Négy óra után nem sokkal a javulás jelei látszanak: már sikerült hálózaton belül telefonálni a T-Mobile-nál. Az MTI híre szerint a hibát valószínűleg a vihar okozta, állítólag a szél megrongált egy átjátszótornyot, ez okozta a fennakadást. A Magyar Telekomnál nincs tömeges hiba nyilvántartva - internetes hibáról tudnak Gödöllőn -, de hangsúlyozták: előfordulhatnak hibák. Ha valakinek egy konkrét telefonszámmal kapcsolatos problémája van, azt ellenőrzik, és szükség esetén javítják. A Vodafone-nál és a Telenornál sem jelezték, hogy rendszerleállás történt volna - tájékozatták az érintett szolgáltatóknál az MTI-t.
Az ügyfelek tapasztalatai szerint ha kikapcsoljuk a 3G-t a telefonon, akkor elvileg működik a rendszer. A tapasztalatok szerint délután öt után a legtöbb helyen már lehetett telefonálni a T-Mobile hálózatában.
mfor.hu