A Magyar Telekom mobilhálózatában egy előre tervezett éjszakai munka során keletkezett váratlan szoftverprobléma miatt a hívások jelentős része - elsősorban a hálózaton belül - sikertelen volt pénteken. Az előfizetők azt tapasztalták, hogy a hívott fél nem elérhető, mintha ki lenne kapcsolva, így sok esetben a hangposta jelentkezett be. A hibából adódó, az átlagosnál nagyobb hálózati igénybevétel átmenetileg zavart okozhatott az sms-ek továbbításában is.
A hibaelhárítás a társaság sajtóközleménye szerint a hiba észlelését követően, a rendszerszállítóval közösen azonnal, még éjjel megkezdődött, aminek eredményeként a szolgáltatás délután fél 4-re az ország egész területén helyreállt, fennakadások már csak egyedileg lehetségesek. Ilyen esetekben a szolgáltató a hálózatra történő ismételt feljelentkezés érdekében azt kéri, hogy az előfizető kapcsolja ki, majd be a készüléket.
A Telekom minden szükséges lépést megtett, és természetesen a hálózati hibából eredő kötelezettségeit is megvizsgálta. Bár a szolgáltatás kiesése miatt kötbérfizetési kötelezettség nem áll fenn, a társaság az ügyfeleket érintő, szokatlan és váratlan kényelmetlenségre tekintettel később részletezett módon előfizetőnként 10, hálózaton belül lebeszélhető percet biztosít díjmentesen. A díjmentes percek felhasználásáról a szolgáltató hamarosan további tájékoztatást ad - közölte a Magyar Telekom.
MTI/Menedzsment Fórum