Tovább lassultak a Volvo globális eladásai augusztusban: a júniusi 7,9 és a júniusi 4,6 százalék után csak 3,2 százalékkal adtak el több autót.
A visszafogottabb teljesítmény mögött a kínai piac gyengélkedése áll, amely egyébként szinte minden autógyárat sújt, nem csak a Volvót. Kínában augusztusban 10 százalékkal adtak el kevesebb autót éves bázison.
Ezzel szemben Amerika szárnyalt, az eladások 18,3 százalékkal nőttek, amely az új XC 90 érkezésének tudható be. Persze a terepjárót Európában is keresik, bár augusztusban a Svédországon kívüli nyugat-európai piacokon csak 1,9 százalékos volt a növekedés. Persze itt a bázis is magasabb, hiszen a cég eladásainak közel 40 százalékát ez a régió adja. Svédországban egyébként 19,2 százalékkal nőtt a cég a nyár végén, a világ többi részén 2,3 százalékos volt a visszaesés.
Az első 8 hónap adatait nézve a cég 2 százalékos pluszban van és átlépték a 300 ezres határt.
Bejött a terepjáró-biznisz
Ahogy azt már az egy hónappal ezelőtti adatok ismeretében is megállapítottuk, idén szinte csak a terepjárók tudtak növekedést produkálni a cégnél. Bár most augusztusban az alsó-közép kategóriás V40 és a nagy kombi V70 eladásai is nőttek, az első 8 hónap adatai – amelyeket a táblázat is mutat – azt igazolják, hogy inkább csak a SUV-okből kell több az embereknek. A kivételek közé tartozik a kínai piacon kedvelt S60L, amely egy hosszított tengelytávú változatot jelent. A modell augusztusi adata (-17,3 százalék) ugyanakkor arra enged következtetni, hogy ez is elvérzik majd az év hátralévő részében.
mfor.hu