A Magyar Közút Kht. (MK) interaktív telefonszolgáltatása nemcsak a vállalat munkáját könnyítette meg, hanem az önkormányzati közútkezelőkét is, hiszen az országosan bejelentett hibák jelentős része önkormányzati kezelésű utakra, azon belül a fővárosi úthálózatra vonatkozott. A bejelentések 39 százalékát a FKF Zrt. részére továbbították.
A tavalyi kátyúzási főszezon elmúltával a nyár elején a hívások száma csökkent. Ezzel párhuzamosan emelkedett a nem kátyúkkal kapcsolatos hívások aránya, ezen belül is a gyerekcsínyekkel összefügő telefonok száma. A kátyúvonal szolgáltatási körét ezért még tavaly kibővítették: az úthibák bejelentése mellett minden egyéb, a közlekedést nehezítő eseményről fogadják az információt az ügyfélsolgálat munkatársai.
Az általános útügyi ügyfélszolgálati vonalként működő szolgáltatás hívásakor a beérkező információkat a híváskor jelentkező Call Centerben adatbázisba rendezik, legyenek azok úthibák, balesetek, közúti jelzőtáblákkal kapcsolatos problémák, útra ömlött veszélyes anyagról szóló információk, vagy akár egy letört faágról szóló bejelentés. A kapott adatokat az ügyfélszolgálat a közútkezelőkön kívül szükség esetén haladéktalanul megküldi a rendőrségnek, a tűzoltóságnak, a katasztrófavédelemnek, a mentőszolgálatnak, vagy a környezetvédelmi hatóságnak.
"Nem tervezzük az Út-vonal megszüntetését, továbbra is számítunk a közlekedők információira, hogy mielőbb biztosíthassuk a balesetmentes, folyamatos közlekedést az általunk kezelt 30 ezer kilométeres állami közúthálózaton" - közölte László Sándor vezérigazgató.