Hogy ki lehessen fizetni számára ezt a pénzt, át kellett alakítani a MÁV Zrt. vezetői szerkezetét. Elnökként ugyanis nem kaphatott volna néhány százezer forintnál többet - így létre kellett hozni számára egy második vezérigazgatói státuszt is.
A lap arról is ír, a nemrég kinevezett Andrási Miklós MÁV-elnök eleinte magabiztosan nyilatkozott arról, hogy ésszerűbben is fel lehet használni azt a pénzt, amit a költségvetés biztosít az államvasútnak.
A Magyar Nemzet belső MÁV-forrásai szerint Andrási Miklós akkor értette meg, hova került, amikor áttekintette a cég rövid és hosszú távú kötelezettségeit. Az informátor szerint az államvasút számára szolgáltatásokat nyújtó cégek tulajdonosi hátterében az MSZP erős emberei közül több is megtalálható.
Andrási Miklós dilemmája az, hogy a bajba került cégek talpra állítása rendszerint a beruházások visszafogásával jár. Csakhogy a szocialista lobbisták komoly bevételektől esnének el, ha Andrási leállítaná a fejlesztési forrásokat.
MTI