A szakmai rendezvénynek helyet adó AsiaCenter közleménye szerint 17 cég képviselője érkezett Magyarországra azzal a céllal, hogy a magas minőségű, tradicionális alapanyagokra épülő termékeiket piacra jutassák, illetve, hogy további együttműködési lehetőségeket keressenek a szolgáltató szektorban.
Az AsiaCenter mongol kapcsolatai több éves múltra tekintenek már vissza: a Je Consulting Kft. által üzemeltett, 100 négyzetméteren működő és nyolc mongol vállalat magyarországi képviseletét ellátó Mongol Kereskedelmi és Információs Központ 2005 októberében nyílt meg a kereskedelmi központban.
A Mongol Kereskedelmi és Információs Központ célja, hogy a mongol nemzeti termékeket (szőrme-, kasmír, bőr- és kézműves áruk, valamint szőnyegek és egyéb lakberendezési kiegészítők) bemutassa és a potenciális kereskedelmi partnereket találjon Magyarországon, valamint Közép-Európában.
A közlemény szerint a mongol-magyar gazdasági és kereskedelmi kapcsolatok ez idáig meglehetősen nehezen fejlődtek, aminek oka, hogy magasak a szállítási költségek, a mongol piac igen korlátozott felvevő kapacitásában és hiányoznak a közvetlen bankközi kapcsolatok.
A magyar vállalkozók eddig mindössze néhány százezer dollár értékben fektettek be mongol vállalkozásokba, és mindösszesen négy közös vállalat jött létre.