5p

Tovább növelné a belföldi utazások presztízsét jövőre a Magyar Turizmus Zrt, amely a 2008-as évben az eddiginél is többet költhet marketing tevékenységre. A nemzeti turisztikai marketingszervezet egyebek között szeretné elérni, hogy a téli időszakban hétköznap is megteljenek a vidéki szállodák. Mfor.hu háttér.

Telelni hívnak

A hétközbeni forgalmat bővítené a vidéki szálláshelyeken a Magyar Turizmus Zrt., amely szeretné, hogy télen is megteljenek a szállodák. Ennek érdekében az Itthon otthon van szlogent erősítve a hetekben elindították a Télen itthon kampányt, amely a nemzeti turisztikai szervezet szerint sikerrel kecsegtet, hiszen nagyon sok szálloda jelentkezett partnernek.

A 2008. évi marketingterv alapján a célkitűzések között újdonság még a Légi Marketing Alap létrehozása, amellyel új légi járatok indítását kívánják segíteni - például Olaszországból, Németország déli részéről - a magyarországi repülőterekre, Budapestre, Balatonra és Debrecen térségébe. Annak érdekében, hogy a beutazásban 2006-ban kezdődött negatív folyamatot megfordítsák, az MT Zrt. tavaly külpiaci stratégiát dolgozott ki, amelynek egyik eleme volt az együttműködés a légitársaságokkal, illetve nagy nemzetközi kampányokba kezdtek, amelyet az idén is folytatnak. 

Több mint tízmillió külföldit várnak 

A szervezet legfőbb célja az elmúlt évekhez hasonlóan továbbra is a vendégszám, a vendégéjszaka-szám és a turizmusból származó bevételek növelése. Jövőre azt szeretnék elérni, hogy a külföldi vendégek legalább 10,2 millió éjszakát töltsenek a hazai kereskedelmi szálláshelyeken, míg a belföldiek 10 milliót.

A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) adatai szerint az idén az első kilenc hónapban 2,7 millió külföldi vendég 8,1 millió vendégéjszakát töltött el a magyarországi kereskedelmi szálláshelyeken. Január-szeptemberben 3,1 millió belföldi 8 millió vendégéjszakát töltött el. Tavaly a külföldi vendégéjszakák száma 9,8 millió volt, a belföldieké pedig elérte a 9,2 milliót.

4,4 milliárd marketingre 

Az MT Zrt. jövőre a 2007. évi költségvetésénél nagyobb, várhatóan ötmilliárdot meghaladó összegből gazdálkodhat, amelyből a marketing tevékenység mellett a működésüket is finanszírozzák. A vállalat marketingtervének megvalósítására a tervek szerint 3,4 milliárd forint állami támogatás és előreláthatólag ötszázmillió forint céltámogatás áll majd rendelkezésre. Ezen kívül ötszázmillió forint saját bevételt tervez a társaság - feltéve, ha sikerül az idei kitűzött célt teljesíteni -, amelyet szintén marketingtevékenységre kíván fordítani. Így összesen 4,4 milliárd forint használható fel marketing célokra.

A társaság idei költségvetése a működési költségekkel együtt volt 4,65 milliárd forint. Az idén ősszel azonban döntöttek arról, hogy további ötszázmillió forint költségvetési támogatást kap a szervezet. A cél az volt, hogy az idén november és 2008 márciusa között a kereskedelmi szálláshelyek forgalmát élénkítsék, legalább háromszázezer regisztrált vendégéjszakával többre számítanak. Ha ezeket a célokat sikerül teljesíteni, akkor juthat hozzá ismét az MT Zrt. jövőre az ötszázmillió forint többletforráshoz. 

A vizeket népszerűsítik

Míg a tavalyi a Zöldturizmus éve volt, és a természetjárásra, a nemzeti parkokra, a kerékpáros és a lovas turizmusra épült, idén a belföldi marketingkommunikáció központi témája a "Vizek éve" lesz, amelynek keretén belül tavasszal és ősszel hazánk egészségturisztikai kínálatát népszerűsítik, nyáron pedig a magyarországi élővizekre helyezik a hangsúlyt. 2009 várhatóan a kulturális turizmus éve lesz.

Külföldön az idei évhez hasonlóan jövőre is kiemelt turisztikai termékek körébe tartozik Budapest és környéke - ahol a külföldi vendégéjszakák fele realizálódik -, a Balaton, az egészség- és a hivatásturizmus. Ez kiegészül Pécs 2010, Európa Kulturális Fővárosával, amelyet elsősorban a környező országokban és Németországban népszerűsítenek.

Folytatják az akciókat 

Folytatódik és 2008. március 31-ig tart a második Budapest Téli Invázió kampány, amelynek célja, hogy növeljék Budapest beutazó forgalmát a téli-tavaszi időszakban. Az akció lényege, hogy a vendégek három éjszaka áráért négy éjszakát tölthetnek a résztvevő budapesti szállodákban. Az idén márciusban véget ért akció plusz 5500 vendéget és 25 500 vendégéjszakát hozott. Akkor ötven szálloda csatlakozott a kezdeményezéshez, míg a második hullámban már meghaladja a hetvenet a partnerek száma.

Belföldön nagy szerepet kap az eseményturizmus, továbbra is az olyan népszerű akciókra fókuszálnak, mint a Nyitott Pincék Napjai, a Torkos Csütörtök, a Reneszánsz Év vagy a Nemzeti Parkok Hete. Az idén már három napon át nyakalhatták a bort az érdeklődök a Nyitott Pincék Napokon. A kezdeményezéshez csatlakozó több mint százhúsz pince körülbelül 15 ezer vendéget fogadott. Népszerű volt a Torkos Csütörtök is, a februárban megtartott esemény keretében 293 étteremben országszerte összesen 54 120 főt láttak vendégül.

Az MT Zrt. már tavaly nagy figyelmet szentelt az egyik legnépszerűbb marketingkommunikációs eszköznek, az e-marketingnek. Jövőre megújul a központi portál, különböző mikrosite-okon promotálják a kiemelt termékeket, és egységesítik a meglévő honlapokat. Célul tűzték ki a látogatottság növelését is.

Kovács Zita

Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!