Közleményükben azt írták: a Fővárosi Önkormányzat és a BKK számára kiemelten fontos a környezettudatosság és, hogy alacsony károsanyag-kibocsátású, korszerű járművekkel biztosítsa a közösségi közlekedési szolgáltatást a fővárosban. Ennek újabb állomása, hogy február 1-jétől 6, február 14-étől pedig már 11 vadonatúj hibridbusz közlekedik a várost átszelő 5-ös és a 9-es járatok vonalán. A T&J Kft. által üzemeltetett hibrid buszok mellett a BKV üzemeltetésében 9 új, alacsonypadlós Ikarus 127V, valamint 12 használt, jó állapotú gázüzemű busz is forgalomba áll.
Azt írták: a fejlesztéssel Budapest is belép azon nagyvárosok közé, amelyek útjain környezetkímélő, hibrid meghajtású autóbuszokkal utazhatnak a közösségi közlekedés szolgáltatásait igénybe vevők. A magyar fővárosban fog üzemelni Európa egyik legnagyobb csuklós hibridbusz-flottája. A járművek motorja a jelenleg létező egyik legmodernebb technológiát képviseli az autóbusz-közlekedésben, azaz kisebb környezet- és zajterhelést jelentenek Budapest számára.
Az újabb alacsonypadlós buszok érkezésének köszönhetően számos vonalon kiterjeszti a BKK az alacsonypadlós szolgáltatást és lehetőség nyílik régi, környezetszennyező, magaspadlós buszok selejtezésére. Közlésük szerint a cél az, hogy 2018-ban már kizárólag alacsonypadlós buszok közlekedjenek a teljes budapesti hálózaton.
MTI