A kampányra azért volt szükség, mert a világ legnagyobb kiskereskedője egyre inkább a politika, valamint a szakszervezetek és egyéb aktivisták villámhárítójaként funkcionál. A 30 másodperces szpotok a Wal-Mart egészségbiztosítási tervére fókuszálnak, mely 1,3 millió amerikai munkavállalót érint.
"Egy nagy álommal kezdődött egy kisvárosban, Sam Walton álmával"- így kezdődik az első reklám, melyen egy fekete-fehér fényképet láthatunk az alapítóról, valamint egy szemcsés filmfelvételt Walton első "öt és tízcentes" áruházáról, mely mára a hálózat főhadiszállása Bentonville-ben.
Mindegyik reklám felsorolja azokat a főbb pontokat, melyeket a Wal-Mart néhány hónappal ezelőtt az újságíróknak állított össze.
A legnagyobb amerikai munkáltató elmondása szerint több tízezer munkahelyet teremt évente, melyek keretében munkáltatói egészségbiztosítási hozzájárulást fizetnek, bár mindössze havi 23 dollárt. Mindezek ellenére egy átlag család körülbelül 2300 dollárt tud spórolni évente a vállalat alacsony áraival, illetve azoknak a támogatásoknak köszönhetően, amit a cég a helyi szervezeteknek nyújt. Ennek mértéke tavaly elérte a 245 millió dollárt.
A Wal-Mart közleményben hivatkozott egy tavaly nyári felmérésre, mely szerint a munkavállalói 88 százaléka úgy gondolja, hogy a Wal-Mart jó munkahely, míg 81 százalék ajánlaná az áruházláncot, mint munkahelyet barátjának.
"Okos döntés a reklámkampány, mert a támadásokat a saját üzenetekkel vissza lehet fojtani. Keretbe kell foglalni a vitát" - véli Steven Silvers, a GBSM szakértője.
David Tovar szóvivő nem árulta el, mennyit költenek a reklámkampányra.