A magyar leányvállalat a hazai piac egyik vezető lap- és online kiadójaként működik 1992 óta. A tranzakció hivatalosan a Gazdasági Versenyhivatal szokásos eljárása végén zárulhat le - írja a kiadó tulajdonában álló fn24.hu.
A Sanoma és a Centrál Csoport aláírta a Sanoma Media Budapest Zrt. eladásáról szóló megállapodást, ezt erősíti majd meg a hivatali procedúra. A Sanoma magyarországi médiavállalkozásainak nettó árbevétele tavaly mintegy 60 millió euró (majdnem 18,5 milliárd forint) volt. A Sanoma számításai szerint a folyamat végén a csoport közel 11 millió euró tőkenyereséget realizál majd.
A cikk szerint az értékesítés illeszkedik a finn anyavállalat átalakítási stratégiájához, mivel a csoport átalakítja portfólióját, valamint optimalizálja költségstruktúráját.
A Sanoma egyébként az RTL Csoport után a második legnagyobb médiapiaci szereplő hazánkban, a tévés, a nyomtatott és az online sajtó piacán is meghatározó szereplők.
A mostani bejelentés egyébként megerősíti a Kreatív.hu korábbi értesülését, miszerint a vevő a Central-Fund Kockázati Tőkealap-kezelő Zrt. lehet. Információik szerint erre azért is volt nagy esély, mert a többi vevőjelölt inkább a Sanoma egy-egy "darabját" vette volna meg, ami a kiadónak azonban nem volt megfelelő és kivitelezhető opció. A Central-Fund viszont az egész kiadó iránt érdeklődött, és majd ő hajtaná végre a feldarabolást és értékesítést.
A Kreatív a Central-Fundról azt írta: a menedzsment tagjai Varga Zoltán, Balogh Róbert, Szigeti Károly és Gerő Viktor. Varga korábban volt a Wizz Air befektetője is, Gerő Viktor pedig 2005-től a Vatera aukciós oldal ügyvezetője volt, és utána is a cég közelében maradt. A cég vezetője nem reagált a lap megkeresésére.
mfor.hu