3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A Volán társaságok privatizációja egyelőre nem szerepel a kormány napirendjén, a jövőben kidolgozandó közlekedéspolitikai koncepcióban azonban a magántőke bevonása lehetséges alternatívaként szerepel - mondta a közlekedési miniszter a Megyei Jogú Városok Szövetségének (MVJSZ) csütörtöki szolnoki közgyűlésén, ahol egyik napirendi pontként témájával foglalkoztak.

Hónig Péter az előzetesen feltett kérdésre - nyereséges lehet-e a menetrendi szerinti helyi autóbusz közlekedés - azt válaszolta: ez még nem nagyon valósult meg a világban, így a működtetési felelősség a tulajdonosra hárul. Megjegyezte: a Volánon belül a helyi közlekedés biztosítása, dotálása az önkormányzatok, míg a helyközié az állam feladata. A társaságok lehetséges privatizációja szerinte csak széleskörű társadalmi kompromisszum megléte esetén valósulhat meg.

Csepi Lajos, a közlekedési tárca szakállamtitkára arról beszélt, hogy autóbusszal való személyszállításra vonatkozó európai uniós elvárások szerint törekedni kell a piaci alapon való működtetésre, szerződéses kapcsolat kell a megrendelő, azaz az önkormányzat és a szolgáltató között. A szolgáltatást kizárólag a valós költségek alapján lehet finanszírozni, kerülve az alul- vagy túlfinanszírozást. Ebben azonban még egységes európai gyakorlat nem alakult ki - fűzte hozzá.

Csepi Lajos kitért az iskolabuszok problémájára. A tanulókat 2009 szeptemberétől csak olyan gépjárművekkel lehet szállítani, amelyeket gyereküléssel szereltek fel. Mint mondta, noha a jogszabály a fiatalok biztonsága érdekében 2007-ben jó szándékkel született, a Volán társaságok nem tudnak ennek megfelelni. Tudomása szerint mindössze egyetlen autóbusz van az országban, amely kielégíti az elvárásokat. Az előíráson - mint fogalmazott - "technikai módosításokat" hajtanak végre, és az iskolabuszok szeptembertől továbbra is szállíthatják a gyerekeket.

Kósa Lajos, Debrecen polgármestere, az MJVSZ elnöke az vetette fel, hogy a szövetség szerint a fővárosban működő BKV finanszírozása aránytalanul nagy a megyei jogú városokban szolgáltató volánokéhoz képest, és ezen a gyakorlaton változtatni kellene. Hónig Péter válaszában - miközben védelmébe vette a BKV-t - nem zárkózott el e téma megtárgyalásától, amelyen a tárca, a BKV és az MVJSZ képviselői vennének részt. Végezetül a miniszter azt javasolta, a Volán társaság csináljanak nagyobb hírverést az autóbuszon való közlekedés előnyeinek népszerűsítésre az utasforgalom növeléséért, mert szerinte erről alig-alig esik szó a reklámokban.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!