A vasúti szakmai szervezet keddi közleményében úgy véli, legalább 70-80 háromszáz ülőhelyes, ugyanennyi kétszáz és mintegy 40 száz-százötven ülőhelyes villamos motorvonatot kellene még beszerezni. Ezzel lehetővé válna a mozdonyos vontatás kiváltása, a személyvonatokban közlekedő elöregedett, korszerűtlen kocsik lecserélése és a gazdaságosabb üzemeltetés - írja az egyesület, megjegyezve, hogy ezekkel a beszerzésekkel mintegy 650-700 személykocsit és 120 mozdonyt lehetne selejtezni.
A Hungrail közleményében a vasúti személykocsipark korszerűsítési folyamatában kiemelkedően fontos állomásnak nevezte, hogy a MÁV-Start Zrt. 42, a GYSEV Zrt. pedig 6 korszerű motorvonatot szerez be, amelyről a finanszírozási és szállítási szerződéseket kedden írták alá Budapesten.
Az egyesület ismertette: a MÁV-Start által jelenleg üzemeltetett személykocsipark ülőhelyeinek mintegy 10 százalékát adják a korszerű villamos motorvonatok. Az új motorvonatok beszerzésével ez az arány várhatóan 16 százalék fölé emelkedik. A beszerzés révén a legrosszabb állapotban lévő 120-130 korszerűtlen vidéki elővárosi személykocsi és 20-25 öreg villanymozdony vonható ki a forgalomból.
A 2006-ban Magyar Vasúti Egyesülésként megalakult Hungrail 2012 második felétől egyesületi formában látja el a hazai vasúti személyszállítási és árufuvarozási ágazat szakmai érdekképviseletét. Húsz tagvállalatának árbevétele eléri az 570 milliárd forintot. A szakmai szervezetben képviselt árufuvarozási vállalatok teljesítménye meghaladja az évi 40 millió tonnát, a személyszállítással foglalkozó társaságok évente csaknem 150 millió utast juttatnak el célállomásaikra.
MTI