3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Hiába rukkolt ki az RTL Klub egy nagyon népszerű filmmel vasárnap este, a Sztárban sztár ellen még a Karib tenger kalózai is kevésnek bizonyult. A TV2 showműsora a nézettséget tekintve ott folytatta, ahol az előző szezont befejezte.

Ha a nézettségi mutatókat vizsgáljuk, akkor azt láthatjuk, hogy a kereskedelmi célcsoportban (18-49 évesek) öles léptekkel zárkózott fel a TV2 az RTL Klubhoz. Két hónapja még "gyászjelentést" írtunk a csatornáról, amikor rekord alacsony szintre esett vissza a közönségarányuk, és a Cool is beérte ebben a mutatóban. Ekkor 11,5 százalékpont volt a két nagy kereskedelmi csatorna között a differencia. Korábban ilyen, vagy ennél nagyobb arányú különbség csak akkor alakult ki, ha az RTL Klub mutatói látványosan megugrottak, és a 30 százalékos közönségarányt vették célba. 2015-ben azonban még arra sem volt példa, hogy minden negyedik tévé előtt ülő heti átlagban az RTL-t nézze, az elmúlt hónapokban jellemzően 18 és 22 százalékos közönségarány között mozgott a piacvezető csatorna.

Az őszi műsorstruktúrának köszönhetően azonban a TV2 a 7,9 százalékos mélypontról elindult felfele, és nem marad el jelentősen attól, hogy a minimumához képest duplázásról beszéljünk a csatorna közönségaránya kapcsán. Ennek köszönhetően a korábbi számottevő különbséget is látványosan sikerült csökkenteni, és a főműsoridőt tekintve immár látótávolságon belül vannak.

A korábbi kudarc egyik oka a vérszegény hétköznapi kínálat volt, a 20 és 21 óra közötti időszakban (erős költői túlzással) mindenki elkapcsolt a csatornáról, miközben az RTL Klub ebben az idősávban az Éjjel-nappal Budapestet mellett a Barátok közt aktuális epizódját is rendszeresen műsorra tűzi. (A nyári és az őszi időszakban a szappanopera kicsit korábban kezdődött.) A TV2-nek ezt a hétköznapi rossz szériát, ha megfordítani nem is sikerült – hiszen hétköznapokon a Tények után szinte minden idősávban az RTL Klub éri el a legtöbb embert -, a lemaradást jelentősen faragni tudták. Az Ezek megőrültek ugyanis rendre a csatorna átlaga felett tud teljesíteni, segítve a TV2 felzárkózását.

Tovább javított a helyzeten, hogy vasárnap elindult a Sztárban sztár harmadik szériája is, ami jelentősen hozzájárult ahhoz, hogy a TV2 idei legjobb hetét zárja. A csatorna a 39. héten 14,1 százalékos közönségarányt ért el. A hét legnézettebb programja (mind a teljes lakosság, mind a 18-49 évesek között) a Sztárban sztár lett, de a top 5 műsorba került az Ezek megőrültek is. Más kérdés, hogy a hét utolsó napja nagy küzdelmet hozott, az RTL ugyanis a Karib-tenger kalózait mutatta be, és annak ellenére, hogy vasárnap ment a film, a második legnépszerűbb műsor lett. Természeten az Éjjel nappal Budapest és a Barátok között is komoly tömegeket érdekelt.

Összefoglalva, a mögöttünk hagyott héten a kereskedelmi célcsoportban hat estét nyert az RTL Klub, míg egy alkalommal, vasárnap a TV2-t követték a legnagyobb arányban a készülékek előtt ülők. A 39. héten a 18-49-es korcsoportban főműsoridőben (19-23 óra között) az RTL Klub műsorait átlagban a készülékeket nézők átlagosan 19 százaléka követte. A TV2-t a nézők 14,1 százaléka nézte. A képzeletbeli dobogó harmadik fokára ezúttal a F+ (6,4% SHR) léphetett fel, míg a Cool (5,8% SHR) némileg javított az előző héthez képest. A Viasat3 (3,3% SHR) és a Duna TV (2,8% SHR) az egy héttel korábbiakhoz hasonló számokat produkált.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!