Ha a nézettségi mutatókat vizsgáljuk, akkor azt láthatjuk, hogy a kereskedelmi célcsoportban (18-49 évesek) öles léptekkel zárkózott fel a TV2 az RTL Klubhoz. Két hónapja még "gyászjelentést" írtunk a csatornáról, amikor rekord alacsony szintre esett vissza a közönségarányuk, és a Cool is beérte ebben a mutatóban. Ekkor 11,5 százalékpont volt a két nagy kereskedelmi csatorna között a differencia. Korábban ilyen, vagy ennél nagyobb arányú különbség csak akkor alakult ki, ha az RTL Klub mutatói látványosan megugrottak, és a 30 százalékos közönségarányt vették célba. 2015-ben azonban még arra sem volt példa, hogy minden negyedik tévé előtt ülő heti átlagban az RTL-t nézze, az elmúlt hónapokban jellemzően 18 és 22 százalékos közönségarány között mozgott a piacvezető csatorna.
Az őszi műsorstruktúrának köszönhetően azonban a TV2 a 7,9 százalékos mélypontról elindult felfele, és nem marad el jelentősen attól, hogy a minimumához képest duplázásról beszéljünk a csatorna közönségaránya kapcsán. Ennek köszönhetően a korábbi számottevő különbséget is látványosan sikerült csökkenteni, és a főműsoridőt tekintve immár látótávolságon belül vannak.
A korábbi kudarc egyik oka a vérszegény hétköznapi kínálat volt, a 20 és 21 óra közötti időszakban (erős költői túlzással) mindenki elkapcsolt a csatornáról, miközben az RTL Klub ebben az idősávban az Éjjel-nappal Budapestet mellett a Barátok közt aktuális epizódját is rendszeresen műsorra tűzi. (A nyári és az őszi időszakban a szappanopera kicsit korábban kezdődött.) A TV2-nek ezt a hétköznapi rossz szériát, ha megfordítani nem is sikerült – hiszen hétköznapokon a Tények után szinte minden idősávban az RTL Klub éri el a legtöbb embert -, a lemaradást jelentősen faragni tudták. Az Ezek megőrültek ugyanis rendre a csatorna átlaga felett tud teljesíteni, segítve a TV2 felzárkózását.
Tovább javított a helyzeten, hogy vasárnap elindult a Sztárban sztár harmadik szériája is, ami jelentősen hozzájárult ahhoz, hogy a TV2 idei legjobb hetét zárja. A csatorna a 39. héten 14,1 százalékos közönségarányt ért el. A hét legnézettebb programja (mind a teljes lakosság, mind a 18-49 évesek között) a Sztárban sztár lett, de a top 5 műsorba került az Ezek megőrültek is. Más kérdés, hogy a hét utolsó napja nagy küzdelmet hozott, az RTL ugyanis a Karib-tenger kalózait mutatta be, és annak ellenére, hogy vasárnap ment a film, a második legnépszerűbb műsor lett. Természeten az Éjjel nappal Budapest és a Barátok között is komoly tömegeket érdekelt.
Összefoglalva, a mögöttünk hagyott héten a kereskedelmi célcsoportban hat estét nyert az RTL Klub, míg egy alkalommal, vasárnap a TV2-t követték a legnagyobb arányban a készülékek előtt ülők. A 39. héten a 18-49-es korcsoportban főműsoridőben (19-23 óra között) az RTL Klub műsorait átlagban a készülékeket nézők átlagosan 19 százaléka követte. A TV2-t a nézők 14,1 százaléka nézte. A képzeletbeli dobogó harmadik fokára ezúttal a F+ (6,4% SHR) léphetett fel, míg a Cool (5,8% SHR) némileg javított az előző héthez képest. A Viasat3 (3,3% SHR) és a Duna TV (2,8% SHR) az egy héttel korábbiakhoz hasonló számokat produkált.
mfor.hu