2p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Egy klasszikus sportkocsit hoz vissza, igaz megújítva a Fiat: bemutatták a Fiat 124 Spidert.

A Los Angeles-i Auto Show-n mutatták be a Fiat régi-új kétüléses sportkocsiját, a Fiat 124 Spider újjászületett változatát. A modell a Fiat 500-ashoz hasonlóan egy klasszikus kocsi újragondolt változata lesz. A Spider forgalmazását 30 éve, 1985-ben hagyták abba az Egyesült Államokban.

30 év után született újjá a Spider

Az eredeti Fiat 124 Sport Spidert közel ötven éve, 1966-ban a Torinó Autóshown mutatták be. A sportautót 1966-1985 között gyártották, meglehetősen exkluzívnak számított, hiszen összesen kevesebb mint 200 ezer darab készült belőle. Ezek jelentős része egyébként az amerikai piacra került, ahová az összes darabszám mintegy 85 százaléka jutott. 1975-ben egy komoly módosításon esett át az autó annak érdekében, hogy megfeleljen az akkor életbe lépő komoly USA környezetvédelmi szabványnak, ez viszont azzal járt, hogy az akkor módosított motorok teljesítménye kisebb lett.

A régi Spiderek ugyan gyönyörűek voltak, de a megbízhatóságuk gyakran vicc tárgyát képezte. A szakértők véleménye szerint ezt most elkerülheti az olasz vállalat, köszönhetően annak, hogy a negyedik generációs Mazda MX-5 testvérmodelljéről van szó, a japán kocsi pedig eddig megbízhatónak bizonyult.

Így változott a Mazda legendás roadstere

Más kérdés, hogy a Mazda MX-5-nek a padlólemezét ugyan megtartották a Fiat Spidernél, a motorokat viszont nem. Európában az új roadstert az 1,4-es Multiair II turbómotorral fogják kínálni. A négyhengeres motor a beszámolók szerint nagyobb nyomatékot és magasabb lóerőt (160 lóerő) biztosít majd a Spidernek, mint amit a Mazda motorja le tud adni. Igaz, az európai vásárlók kénytelenek lesznek megelégedni egy 140 lóerős motorral szerelt változattal.

A Spider ugyan az MX-5 padlólemezére épül, annál kicsit mégis hosszabb lesz, ez azonban annak köszönhető, hogy más karosszéria elemeket használ az olasz vállalat. A forma egyébként a nagy előd előtt tiszteleg, ami visszaköszön a motorháztető két púpjában, a lámpák formájában és a hatszögletű hűtőmaszkban is.

Nem véletlen, hogy a Fiat márkamenedzsere Olivier François azt hangsúlyozta, hogy az új Spiderrel visszahozzák az ikonikus sportutót. Az új 124-es roadster azonban naprakész technológiával rendelkezik.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!