Az Apple a nyitó hétvégén 13 millió iPhone 6s-t és 6s Plust adott el. Ez 3 millióval több, mint amennyit közvetlen elődje ért el szintén a debütálást követő hétvégén. A növekedés valóban impozáns (lenne), ha a két szám összevethető volna egymással.
Tavaly ugyanis a cég legnagyobb önálló piacán, Kínában még nem volt elérhető a készülék az első hétvégén, idén viszont már igen.
Hogy lássuk mit jelent Kína a cég számára, ahhoz elég ránézni a második negyedéves eredményekre, amelyek szerint a 49,6 milliárd dolláros bevételből 13,2 milliárd, vagyis 26 százalék Kínában realizálódik, több, mint egész Európában.
Nos, míg tavaly a Kínán kívüli piacokon sikerült eladni 10 millió telefont, idén már Kínával együtt 13-at. Ez nyilván nem sokat von le a telefon értékéből, de a tény attól még tény marad.
Később persze, amikor a cég közzéteszi harmadik negyedéves adatait, akkor kiderül, hogy globálisan nőtt, vagy csökkent-e a kereslet az új termék iránt vagy sem.
A iPhone eladásokat az elmúlt években kétség kívül hajtották a fejlődő piacok, ahol egyre többen engedhetnek meg maguknak felső-kategóriás készüléket. Tavaly ráadásul emellett ott volt a nagy kijelző, amelyre a felhasználók zöme már igencsak ki volt éhezve.
Idén – bár a telefon számtalan újdonságot vonultat fel – kérdés, hogy lesz-e akkora hype a készülék körül, mint tavaly. Akkor ugyanis egy 5s tulajdonos számára is ésszerű döntés lehetett a váltás, most viszont a 6-osok tulajdonosai nem feltétlenül cserélnek egy jobb kameráért és egy 3D touch-ért.
szerk.: az Apple az első hétvége értékesítési adatai mellett azt is bejelentette, hogy október 9-én újabb országokban válik elérhetővé a legújabb készülék, egyebek mellett Magyarországon is ekkortól lesz kapható.
Szász Péter
mfor.hu