A harmadik műszak beindításához szükséges létszám felvétele, a dolgozók kiképzése és felkészítése megtörtént, a gyár munkavállalóinak a létszáma elérte a 3500-at - mondta. Hozzátette: további munkatársak felvétele is folyamatban van, júniustól álláslehetőséghez jutnak a kecskeméti Mercedes-Benz gyárban az ország első duális szakképzésben részt vevő és eredményesen vizsgázó diákjai is. Ács László hangsúlyozta: a kecskeméti gyárban egyre csökken a német munkavállalók aránya.
Frank Klein, a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. korábbi ügyvezető igazgatója március 18-án jelentette be, hogy a termékeik iránt nagy keresletnek köszönhetően a kecskeméti Mercedes-Benz gyár májustól a nap 24 órájában, azaz három műszakban fog autót gyártani. Szólt arról, hogy minden lehetséges műszakmodellt megvizsgáltak, és végül arra a döntésre jutottak, hogy "az előre forgó három műszakos modell" a legmegfelelőbb az optimális termelés számára.
Frank Klein március végén visszatért Németországba és az egész világra kiterjedő transzporter-gyártás vezetői feladatkörét vette át a Daimler konszernnél. A kecskeméti gyár irányítását Thomas Geier veszi át május 1-jével. A kecskeméti gyár a rastatti üzemmel közösen gyártja a Mercedes-Benz új kompakt-autó generációjának modelljeit. A közös gyártás lehetőséget ad a két üzem gyártókapacitásának rugalmas és optimális kihasználására. A rastatti Mercedes-Benz gyárban már 2012 októbere óta három műszakban folyik a termelés. Kecskeméten 2013-ban több mint 109 ezer jármű készült el.
MTI