Egy vörös hajú, tíz év körüli kislány mosolygó képével indul a Dove legújabb szpotja, amelyben a szépségipar arcai és termékei jelennek meg egymást követve hirtelen gyorsasággal. A fehérneműben pózoló hölgyek egytől egyig a formás, feszes idomokat hirdetik, illetve azokat a szereket népszerűsítik, amelyekkel a kívánt hatást érhetjük el. A videó végén ismét egy leánycsapat tűnik fel, amint átsétál a zebrán, a felirat pedig arra buzdítja a szülőket, beszéljenek lányukkal, mielőtt a szépségipar tenné meg.
A Dove-kampány korábbi alkotásaihoz hasonlóan ez is a WPP csoportba tartozó Ogilvy & Mather Worldwide torontói ügynökségének munkája, és a Dove önbecsülés alapítványához kapcsolódik. A szervezet feltett szándéka, hogy programjával 2010-re mintegy 5 millió fiatal lányt ér majd el. A siker érdekében az Unilever még az idén újabb, eddig ismeretlen arcok toborzásába kezd, hogy velük szemléltesse mi is zajlik valójában a szépségiparban, hány stylist, sminkes és grafikus dolgozik azon, hogy egy címlapfotó megszülessen.
A vállalat korábbi kampánya viharos sikert aratott. A YouTube-on több mint 12 millióan nézték végig a képsorokat, így nem csoda, ha a készítők ismét bíznak a sikerben. Néhány órával a videó debütálását követően máris több mint százezer nézője akadt az új reklámnak, s Nagy-Britanniában a Dove nevét említették a legtöbben a blogokban, írja az AdAge.
A Dove márkamenedzserének meggyőződése, hogy a kompromittáló képsorok pozitívan hatnak a brandre. Ugyan a vállalat maga is dollármilliárdokkal részesedik a szépségiparból, remélik, hogy sikerül más irányba terelniük az iparági kommunikációt a fiatalok körében. Hogy valóban sikerül-e elérni a kívánt eredményt, s a vállalat saját imázsának építésére is fel tudja-e használni a reklámokat, azt jelenleg nehéz lenne megjósolni. Annyi bizonyos, hogy a cég több éves, kétszámjegyű növekedése a múlt esztendőben megtorpant.
Menedzsment Fórum