2p

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

Két hétig tartó kényszerszabadság után hétfőtől ismét munkába állt az Automobile Dacia gépkocsigyár mintegy hétezer alkalmazottja.

A francia Renault tulajdonában lévő romániai gyár az elmúlt négy hónapban ötször volt kénytelen leállítani termelésének egy részét a csökkenő kereslet miatt. Az üzem a 2008-ban gyártott autók több mint egyharmadát Romániában értékesítette, így főleg a romániai kereslet zsugorodása kényszeríti a francia tulajdonban lévő gyár vezetőségét a termelés időszakos szüneteltetésére.

A most véget ért, január 26. és február 8. közötti kényszerszabadság a gyár dolgozóinak körülbelül a felét érintette. A hétezer munkás erre az időszakra is megkapja fizetésének 85 százalékát.

Az Automobile Dacia azonban nincs még túl a nehéz időszakon. A Ziarul Financiar című gazdasági-pénzügyi napilap szerint amennyiben az eladások továbbra is alacsony szinten maradnak, február és március folyamán újabb részleges termelés-leállításról dönthet az üzem vezetősége.

Ebben az esetben nagy valószínűség szerint a Dacia négyszer dolgozó elbocsátására kényszerül. Ez a döntés a Dacia számára gépkocsialkatrészeket gyártó cégeket is súlyosan érintené - írja a román lap, amely szerint januárban 68 százalékkal csökkent az autóeladás Romániában a tavalyi hasonló időszakhoz képest.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!