2p

További alternatívákat kért a Főpolgármesteri Kabinet hétfőn a BKV Zrt. vezérigazgatójától az ezer új autóbusz beszerzéséről szóló javaslata kapcsán - közölte a Városháza kommunikációs igazgatója az MTI-vel.

Nyáry Krisztián elmondta, hogy a részletesen kidolgozott operatív lízinget, bérleti konstrukciót tartalmazó előterjesztést első olvasatban tárgyalta a kabinet. A BKV vezetése vállalta, hogy többféle modellt is kidolgoz, egyebek mellett a különböző futamidőket és a kevesebb jármű beszerzésének lehetőségét is megvizsgálja - tette hozzá.

Nyári Krisztián kifejtette: a kabinet az év elején kérte fel a BKV vezetését arra, hogy dolgozzák ki a korábban vázlatosan ismertetett buszbeszerzési koncepciót. A Kocsis István vezérigazgató által benyújtott anyag rögzíti, hogy a BKV jelenleg 1.399 saját busszal és 110, alvállalkozó által üzemeltetett járművel látja el napi feladatait. A buszpark átlagos életkora 15,4 év, naponta 200-300 üzemzavar jelentkezik emiatt. A nemrég vásárolt 150 Volvo busz nélkül a régi járművek átlagéletkora 16,8 év lenne.

A koncepció a jelenlegi buszpark felújítását és a tartós bérlet, operatív lízing lehetőségeit hasonlítja össze. A BKV szerint a felújítás nem jelent műszakilag gazdaságos alternatívát, ugyanis a buszok elhasználódása oly mértékű, hogy a fődarabok cseréjével kiegészített alvázcserére lenne szükség, és ez már nem érné meg.

A javaslat ezer új busz operatív lízingjére, ötéves csereintervallumra és egyetlen szállító kiválasztására vonatkozik. E konstrukció teljes nettó értéke 60-80 milliárd forint lenne - tette hozzá az igazgató.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!