Nyáry Krisztián elmondta, hogy a részletesen kidolgozott operatív lízinget, bérleti konstrukciót tartalmazó előterjesztést első olvasatban tárgyalta a kabinet. A BKV vezetése vállalta, hogy többféle modellt is kidolgoz, egyebek mellett a különböző futamidőket és a kevesebb jármű beszerzésének lehetőségét is megvizsgálja - tette hozzá.
Nyári Krisztián kifejtette: a kabinet az év elején kérte fel a BKV vezetését arra, hogy dolgozzák ki a korábban vázlatosan ismertetett buszbeszerzési koncepciót. A Kocsis István vezérigazgató által benyújtott anyag rögzíti, hogy a BKV jelenleg 1.399 saját busszal és 110, alvállalkozó által üzemeltetett járművel látja el napi feladatait. A buszpark átlagos életkora 15,4 év, naponta 200-300 üzemzavar jelentkezik emiatt. A nemrég vásárolt 150 Volvo busz nélkül a régi járművek átlagéletkora 16,8 év lenne.
A koncepció a jelenlegi buszpark felújítását és a tartós bérlet, operatív lízing lehetőségeit hasonlítja össze. A BKV szerint a felújítás nem jelent műszakilag gazdaságos alternatívát, ugyanis a buszok elhasználódása oly mértékű, hogy a fődarabok cseréjével kiegészített alvázcserére lenne szükség, és ez már nem érné meg.
A javaslat ezer új busz operatív lízingjére, ötéves csereintervallumra és egyetlen szállító kiválasztására vonatkozik. E konstrukció teljes nettó értéke 60-80 milliárd forint lenne - tette hozzá az igazgató.