A hamvaiból felélesztett klasszikus Alfa Romeo Spider gyártása 2015-ben kezdődik meg, egy évvel a jórészt szerkezetazonos testvérmodellje, a Mazda MX-5 után. A két hátsókerék-hajtású kétüléses sportkocsi a közös platform ellenére is teljesen eltérő karosszériával és motorválasztékkal kerül majd forgalomba.
Az Alfa Romeo anyavállalata, a Fiat konszern és a Mazda Motors pénteken írta alá a szerződést a két modell közös gyártásáról. A szándéknyilatkozatot a felek még tavaly májusban írták alá.
A Fiat termékpalettájának magas nyereséghányadú prémiumkategóriás modellekkel történő bővítését előirányzó növekedési stratégiája keretében 2016-ig kilenc új Alfa Romeo modell bemutatását tervezi, egyúttal világmárka rangjára is kívánja emelni az Alfa Romeot. Az új modellek többségét Európában gyártja majd a Fiat európai tevékenysége nyereségessé tétele érdekében.
A Fiat és a tulajdonában lévő Chrysler együtt mintegy négymillió autót gyárt évente. A Mazda egyike a legkisebb önálló autómárkáknak évente 1,2 milliós gyártási számmal.
MTI