2011. április 7. 16:25

Megháromszorozta nyereségét a svájci Ringier csoport, mely Magyarországon is a legnagyobb médiapiaci szereplők egyike. A helyi leányvállalat árbevétele elérte a válság előtti szintet.

Nagyon jó üzleti eredménnyel zárta 2010-et a több országban is érdekeltséggel rendelkező svájci Ringier médiavállalkozás: 61,8 millió svájci frankos nyeresége több mint háromszoros növekedést mutat az előző évhez képest.

A konszern árbevétele 1,264 milliárd svájci frank volt, ami nagyjából megközelíti az előző évet, noha olyan rendkívüli hatásokkal kellett számolni, mint az erős svájci frank és az Axel Springer kiadóval alakított vegyesvállalat miatt szükségessé vált konszolidáció. 60 millió svájci frankos árbevétel-növekedésével a Ringier Svájc érte el a legjelentősebb bővülést, de az egyes országok devizájában számolva a Ringier legtöbb érdekeltsége is pozitív évet zárt.

A digitális részleg árbevétele 10,3 százalékra nőtt. A konszern jó eredményéhez a szigorú költséggazdálkodás mellett a piaci részesedés növelése is hozzájárult a legfontosabb svájci és kelet- és közép-európai piacokon. 2011-re a Ringier további árbevétel-növekedéssel számol, a vállalat továbbra is a stratégiai üzletágakba – így a kiadói, digitális és szórakozás területekre – történő beruházásokra koncentrál.

Christian Unger, a Ringier elnök-vezérigazgatója elmondta: Több országban is növeltük a nyereségünket és piaci részesedésünket. Az Axel Springerrel alapított kelet-európai vegyesvállalat, ebben a számunkra igen fontos régióban, növekedésünk szempontjából komoly stratégiai váltást jelent. A Ticketcorner átvételével a szórakozás üzletágunkat erősítettük, az új newsroomokba történő beruházásokkal pedig a kiadói területet fejlesztettük. 2011-ben főként az internet esetében várható növekedés, itt továbbra is az organikus növekedésre építünk, de felvásárlásokban is gondolkodunk. A kiadói üzletágunk egészséges és nyereséges, és a piac további átalakulása után is jelentős árbevételt fog generálni. Erős üzleti partnereinknek, jelentős kiadói szerepünknek és a piaci résekre való odafigyelésünknek köszönhetően a Ringier nagyon jó nemzetközi pozíciókkal rendelkezik, így a jövőben is fontos szereplője lesz a modern médiavilágnak.

A Ringier Magyarország (94,2 millió svájci frank) árbevétele növekedésével forintban számolva újra elérte a válság előtti árbevételi szintet, mindezt a csökkenő reklámpiac és példányszámok ellenére.

mfor.hu