3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

2011-ben tovább folytatódott a televíziós reklámbevételek csökkenő tendenciája, 2010-hez képest a rádiók viszont 8 százalékkal magasabb bevételt tudtak realizálni - derült ki egy csütörtöki sajtótájékoztatón. Mfor.hu-tudósítás.

Folytatódott a csökkenő tendencia a tévés bevételeknél

A televíziós reklámtorta teljes mérete tavaly 54,9 milliárd forint volt (a teljes televíziós és rádiós reklámtorta 59,5 milliárd), ami 6 százalékos csökkenést mutat a 2010. évi 58,3 milliárd után. Vagyis folytatódott az elmúlt évek csökkenő tendenciája - részletezte Nagy István Ottó, az Ernst & Young szakembere. A reklámtortából a földi sugárzású televíziók bevétele 39,7 milliárdot tett ki 2011-ben, ami közel 5 milliárdos csökkenést jelent az előző évhez képest, míg az egyéb televíziók bevétele 15,1 milliárdra rúgott, ami viszont 8 százalékos emelkedést jelent.

A reklámszpotokból származó bevétel a televízióknál 51,9 milliárd volt. Ezzel szemben a nem szpot jellegű reklámbevételek, vagyis a szponzorációs bevételek tavaly összességében 16 százalékos emelkedést (összesen 2,9 milliárd forint) mutattak köszönhetően az új médiatörvény által engedélyezett termékelhelyezéseknek. Ennek ellenére végeredményben a televíziós reklámpiac bevétele csökkent.

A nem földi sugárzású televíziók reklámbevételének aránya az előző évi 24 százalék után tavaly 28 százalékot tett ki, miközben a nézettségi adatok alapján a piac 44,6 százalékát fedik le. Ezzel szemben a földi sugárzású televíziók a bevételek 72 százalékát adták a vizsgált évben a nézettségi adatok alapján mért 54,7 százalékos piaci lefedettség mellett.

A rádiók növekvő bevételről számolhattak be

A rádiók összbevétele 4,6 milliárd forint volt, vagyis az előző évhez képest 2 százalékos emelkedés történt, amit a szakemberek óriási eredménynek könyvelnek el. Ebből a szpot és nem szpot jellegű bevételek aránya nem változott 2010-hez képest: előbbi 87 százalékot (4 milliárd forint) tesz ki a teljes reklámbevételből, a nem szpot bevételek pedig 13 százalékot, összegszerűen 614 millió forintot.

2011-ben összességében tovább csökkentek a reklámbevételek, miközben a rádiók reklámbevétele, illetve a televíziók esetén a nem földi sugárzású televíziók reklámbevétele nőtt, valamint a nem szpot jellegű reklámbevételek az előző évekhez képest nagyobb mértékben nőttek - összegezte Málnay B. Levent,  a Magyar Elektronikus Műsorszolgáltatók Egyesületének elnöke.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!