3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Szigorú költségtakarékossági programjának és új modellek bemutatásának köszönhetően kiemelkedően jó eredménnyel kezdte az évet a Daimler járműipari konszern.

A 2014-es első negyedévben a Daimler az előző évinél 13 százalékkal több, 565,8 ezer járművet állított elő. A Mercedes márka rekordszámú, 389,5 ezer járművet értékesített az első negyedévben. Japánban és Dél-Koreában 44 százalékkal, Kínában 52 százalékkal nőttek a márka értékesítései. Értékesítési árbevétele a kedvezőtlen devizaárfolyam hatások ellenére is az egy évvel korábbihoz képest 13 százalékkal 29,5 milliárd euróra emelkedett, az adó- és kamatfizetés előtti (EBIT) eredmény 95 százalékkal 1,787 milliárd euróra emelkedett 917 millió euróról.

Egyszeri, rendkívüli tételként jelentkező költségek nélkül az első negyedévi EBIT eredmény 2,1 milliárd euró lett volna. Ilyen egyszeri tételként jelentkezett a Rolls-Royce Power Systems (RRPS, korábban Tognum) 50 százalékos részesedése értékesítésének előkészítése, valamint a Tesla-részesedés megvásárlásának előkészítése. A konszern nettó nyeresége 1,086 milliárd euróra emelkedett az idei első negyedévben a 2013 első negyedévi 564 millió euróról.

A Daimler költségtakarékossági programjával fordította meg egy évvel ezelőtti gazdálkodási helyzetét. Akkor az európai piaci kereslet visszaesése és a kínai piacon tapasztalt problémái miatt felére esett a cég negyedéves profitja. A Daimler a tavalyi első negyedéves eredmény beszámoló alkalmából lefelé módosította 2013-as eredmény előrejelzését is. Megtakarítási programjával a Daimler az idei év végéig 4 milliárd euróval tervezi csökkenteni kiadásait. "A program a terveknek megfelelően halad" - mondta Bodo Uebber pénzügyi igazgató.

Dieter Zetsche, a Daimler elnök-vezérigazgatója a konszern április eleji részvényesi közgyűlésén jelentette be a megtakarítási program folytatását és kiterjesztését. Ennek részleteit azonban sem akkor, sem most a negyedéves eredmény beszámoló alkalmából nem hozták még nyilvánosságra. A cél az, hogy "a takarékosságot a vállalati mentalitás szerves részévé tegyük" - mondta Bodo Uebber.

A megtakarítási program mellett a Daimler első negyedévi gazdálkodási sikerét jórészt a bemutatott új modelleknek köszönheti, az új S- és E-osztálynak, illetve új kompakt modelleknek. A Daimler 2020-ig tizenkettő olyan teljesen új modellt tervez piacra vinni, amelyek még nem szerepelnek a konszern termékpalettáján. Az új modelloffenzíva első fecskéi volt az év elején bemutatott V-osztály, valamint a GLA kompakt SUV modell.

"Stratégiánk beváltotta a hozzá fűzött reményeket, beruházásaink meghozták első gyümölcsüket" - mondta Dieter Zetsche. A Damler 2020-ig a Mercedes márkával meg kívánja előzni prémium kategóriás konkurensei, a BMW és az Audi eladásait. A konszern idei tervei is az értékesítések jelentős növelését irányozzák elő.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!