A fejlődés indoka az egyre erősebb költségverseny. Az informatikai feladatok és az üzleti folyamatok kiszervezésével ugyanis átlagosan 15 százalékos megtakarítás érhető el a TPI outsourcing-tanácsadó cég tanulmánya szerint.
A magyarországi vállalatok többsége a tevékenység-kihelyezésnek csak két formáját, a technológiait és a munkaerő-kölcsönzést ismeri. Az outsourcing szélesebb körű hazai elterjedésének legnagyobb akadálya, hogy a lehetséges megbízóknak nem megfelelőek az információik, nincsenek tisztában a konstrukció kínálta előnyökkel, a szervezeti követelményekkel és a veszélyekkel sem.
A hazai piacon komoly lehetőségek vannak a létesítmény-üzemeltetésben, az érintett szolgáltatók ennek megfelelően már befektetéseket is végrehajtanak ezen a területen. Továbbra is bővül az informatikai szolgáltatások piaca, az emberierőforrás-kezeléssel kapcsolatos feladatok területén pedig inkább a szolgáltatások minőségének javulása figyelhető meg, összetettebb megoldások jelennek meg a piacon - számol be a Világgazdaság.