"Lehetőséget látunk arra, hogy a prémium kategóriás gyártók sorában elsőként lépjünk be ebbe a piaci szegmensbe" - mondta Volker Mornhinweg, a Mercedes-Benz furgon üzletágának vezetője a Wall Street Journalnak. "Ahhoz hasonlóan, ahogy a SUV modellek is idővel egyre igényesebb kivitelűvé váltak, már a pick-up szegmensben is ugyanez a trend figyelhető meg" - mutatott rá.
Volker Mornhinweg a beruházási összegre és a gyártás megindítására vonatkozó részleteket nem hozott nyilvánosságra, mindössze annyit, hogy az új modellt "nagy példányszámban" fogják gyártani az elkövetkező öt éven belül a világ több különböző régiós piacai, az Egyesült Államok, Dél-Amerika, Ausztrália, Dél-Afrika és Európa számára.
A Mercedes-Benz pick-up modellje valamivel kisebb méretű lesz a kifejezetten az amerikai piac igényeire szabott olyan "óriásokhoz" képest, mint a Ford, a GM vagy a Chrysler hasonló autói. Erre a piacra "nincs értelme belépni" - mondta Volker Mornhinweg.
A Mercedes-Benz által megcélzott, az Egyesült Államokban "középméretűnek" nevezett pick-up szegmensben tavaly az IHS Automotive piackutató vállalat adatai szerint 2,34 millió járművet értékesítettek világszerte. A kereslet növekszik, az IHS előrejelzése szerint a világpiaci forgalom 2020-ra évi 2,83 millióra emelkedik. A Mercedes-Benz azonban nem a piac bővülésére alapozza terveit - mutatott rá Volker Mornhinweg, hanem a meglévő vásárlói kör luxuskivitel iránt növekvő igényére.
A pick-up járműkategória két üléssoros utastérrel, négy ajtóval, valamint áruszállító rakfelülettel rendelkező olyan kisteherautót jelent, ami szabadidő, vagy hobbiautóként, illetve munkaeszközként egyaránt használható.
Hogy az új pick-up hogy fog kinézni, még nem tudjuk. Ha viszont jobban szereti a hagyományos terepjárókat, akkor nézze meg a cég felfrissített batárját, az immár új nevezéktan szerint GLE-nek hívot ML utódot.
MTI