A kormány döntésének megfelelően 2001-ben megindulhat az M0-ás budapesti körgyűrű újabb 45
kilométeres keleti szakaszának építése - jelentette be kedden Bakonyi István, a Nemzeti Autópálya
Rt. igazgatója egy, az érintett települések polgármesterei számára rendezett tanácskozáson. Az
M3-as autópálya és az 51-es út az között megépítendő új szakasz hozzávetőleg 75-90 milliárd
forintba kerül, s nagyban hozzájárulhat a fővárosi közlekedés zsúfoltságának enyhítéséhez.
Az előkészítő munkák a tervezett nyomvonalon a kisajátítások, a környezetvédelmi hatástanulmány
elkészítése után néhány hónapon belül lezajlanak, s ezután a kivitelező hozzá kezdhet a
kilométerenként 1-1,5 milliárd forintot igénylő munkához. A kivitelezőről egyelőre nincs döntés. A
kormány rendelkezése szerint az M0-ás elkerülő út meglévő szakaszát a tízéves autópálya fejlesztési
program részeként 2x2 sávos autópályára kell fejleszteni, így az ezt igénylő munkálatok a terv szerint
egy időben kezdődhetnek a Duna közelében az 51-es út kereszteződésénél. A körgyűrű innen az
M5-ös autópályát, valamint Gyált, Ecsert, Pécelt, Mogyoródot érintve csatlakozik majd az M3-as
autópályához. Az elképzelés részeként Gödöllő-Isaszeg-Pécel között egy 12 kilométeres leágazás is
megépül az M3-as és az M5-ös autópálya jobb összeköttetésére, elsősorban a nehézgépjárművek
számára - mondta el az igazgató.
Jövőre kezdik az M0-as körgyűrű keleti szakaszának építését
A kormány döntésének megfelelően 2001-ben megindulhat az M0-ás budapesti körgyűrű újabb 45 kilométeres keleti szakaszának építése.