2p

A kormány döntésének megfelelően 2001-ben megindulhat az M0-ás budapesti körgyűrű újabb 45 kilométeres keleti szakaszának építése.

A kormány döntésének megfelelően 2001-ben megindulhat az M0-ás budapesti körgyűrű újabb 45
kilométeres keleti szakaszának építése - jelentette be kedden Bakonyi István, a Nemzeti Autópálya
Rt. igazgatója egy, az érintett települések polgármesterei számára rendezett tanácskozáson. Az
M3-as autópálya és az 51-es út az között megépítendő új szakasz hozzávetőleg 75-90 milliárd
forintba kerül, s nagyban hozzájárulhat a fővárosi közlekedés zsúfoltságának enyhítéséhez.

Az előkészítő munkák a tervezett nyomvonalon a kisajátítások, a környezetvédelmi hatástanulmány
elkészítése után néhány hónapon belül lezajlanak, s ezután a kivitelező hozzá kezdhet a
kilométerenként 1-1,5 milliárd forintot igénylő munkához. A kivitelezőről egyelőre nincs döntés. A
kormány rendelkezése szerint az M0-ás elkerülő út meglévő szakaszát a tízéves autópálya fejlesztési
program részeként 2x2 sávos autópályára kell fejleszteni, így az ezt igénylő munkálatok a terv szerint
egy időben kezdődhetnek a Duna közelében az 51-es út kereszteződésénél. A körgyűrű innen az
M5-ös autópályát, valamint Gyált, Ecsert, Pécelt, Mogyoródot érintve csatlakozik majd az M3-as
autópályához. Az elképzelés részeként Gödöllő-Isaszeg-Pécel között egy 12 kilométeres leágazás is
megépül az M3-as és az M5-ös autópálya jobb összeköttetésére, elsősorban a nehézgépjárművek
számára - mondta el az igazgató.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!