4p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Évek óta egyre nehezebb szponzort találni egy-egy nagyszabású sportrendezvény mellé hazánkban, a Magyar Vízilabda Szövetségnek most mégis sikerült, támogatási szerződést kötöttek a Vodafone Magyarországgal. A mobil távközlési cég kiemelt támogatottja Kásás Tamás lesz.

Kásás a Vodafone új arca (mfor.hu montázs)

A Vodafone Magyarország és a Magyar Vízilabda Szövetség támogatási szerződést írt alá, amelynek értelmében a mobilkommunikációs cég segíti az utánpótlás-nevelést, illetve a magyar férfi vízilabda-válogatott felkészülését a jövő évi pekingi olimpiára. A magyar vállalat névadó szponzora lesz a férfi Magyar Kupának, a februárban négy nemzeti válogatott részvételével megrendezendő női nemzetközi tornának és a Sulipóló-sorozatnak.

"A sport olyan értékeket közvetít, amelyek a Vodafone számára is fontosak. Ilyenek a csapatszellem, az ellenfél tisztelete, a győzni akarás és a fair play" - mondta Dr. Beck György, a Vodafone Magyarország vezérigazgatója sajtótájékoztatón. Hozzátette: sajnos a magyar sportágak közül nem volt nagy választék, a vízilabda esetében viszont ugyanezek a célok valósulnak meg.

Kásás Tamás a Vodafone arca

A Vodafone hosszú távú szerepet kíván vállalni a vízilabdasportban a most aláírt szerződéssel. A szövetség mellett a cég kiemelten támogatja Kásás Tamást, a vízilabdasport emblematikus figuráját, a nemzeti válogatott tagját. Cserébe a vízilabdázó a vállalat rendezvényein részvételt vállal, és a társaság imidzsét erősíti.

Beck György közölte, hogy az arc, az egyén kiválasztása korántsem volt olyan egyértelmű, hiszen több kiváló játékos neve is szóba jött, amikor minőségi védjegyet kerestek. Amikor a hazai Vodafone Kásás mellett döntött, elvitték őt a cég központjába, ahol kételyek merültek fel a választott személyiséggel kapcsolatban. Az anyavállalatot végül is akkor sikerült meggyőzni, amikor egy itthoni rendezvényen Kásás mellett az angol Lewis Hamilton is megjelent (a Vodafone a Forma-1 szponzorációjában is rész vesz - a szerk.), és az eseményen a magyar média képviselői a magyar sportembert rohanták meg, míg a Forma-1-es versenyző "egyedül állt egy sarokban".

Beck György, Martin György és Kásás Tamás



Újságírói kérdésre a vezérigazgató elmondta, hogy a Kásás Tamással kötött egyéni szponzori szerződés alapja a cég és David Beckham közti megállapodás volt. Hozzátette, hogy természetesen más összegekről van szó, ugyanakkor a támogatásról pontos számokat nem közölt.

Külföldön szárnyal a szponzoráció, nálunk kevésbé

A szponzorációra költött összeg világszerte nő, tavaly több mint tíz százalékos volt a bővülés 2005-höz képest, amely mintegy harminc milliárd eurót jelent. A legnagyobb összegek természetesen a labdarúgás mozgatja meg, a FIFA és az UEFA világszervezetek egyaránt folyamatosan erősítik támogatói körüket.

A magyarországi szponzorációs piac méretét a kevés rendelkezésre álló hivatalos adat miatt megbecsülni is nehéz. Az európai tendenciákat, vállalati gyakorlatot és a hiányos magyar adatközlést is alapul véve - a Világgazdaság egy korábbi cikke alapján - a szakértők szerint a piac nem éri el a negyvenmilliárd forintot. A kiemelt nagyságrendű szerződések megkötéséről ugyan megjelennek közlemények, ám a legtöbb esetben a támogatási összeg megjelölése nélkül.

Sejteni lehet, hogy a Magyar Olimpiai Bizottság, a labdarúgást és annak utánpótlását támogató cégek vagy a labdajátékok jelentősebb szponzoraival, a hazai rendezésű világversenyek támogatóival kialakított együttműködés esetenként akár több százmillió forintot is kitesz.

Magyarországon egyébként egyre nehezebb sportszponzort találni, amely egy-egy világesemény mellé áll. Ez nem csak azért van, mert idén viszonylag szerény a nemzetközi sportesemények hazai kínálata, hanem mert a vállalatok általában már kapcsolatban állnak egy klubbal vagy szövetséggel, és nem kívánnak több forrást ilyen célra fordítani.

Nemzetközi cégek támogatják a vízilabdát

Néhány cég, így a Vodafone is több sportág szponzorációjában is részt vesz, a futballt és a Forma-1-et is támogatja. A Bajnokok Ligájában évek óta szerepel szponzorként, a Forma-1-es csapatok közül pedig sokáig a Ferrarit támogatta, idén váltott a McLarenre, amellyel hosszú távú szerződést kötött, és ez év januárjától a csapat névadó szponzora lett.

"A magyar vízilabda eredményességének köszönhetően a sportág támogatói között jelentős számban vannak multinacionális vállalatok, amelyek közül sokan a Forma 1-et és a Champion League-t is támogatják" - közölte Martin György, a Vízilabda Szövetség elnöke a sajtótájékoztatón. Hozzátette: ez azt bizonyítja, hogy a vízilabda nem csak Magyarországon van a legnépszerűbb sportok között.

Kovács Zita

Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!