Több mint 100 ezer Mercedes CLA kelt el világszerte a modell tavaly áprilisi premierje óta. A kocsik gyártása 2013 januárjában indult meg a kecskeméti üzemben a B-osztály mellett, sőt hamarosan a CLA Shooting Brake, vagyis a sportkombi változatot is itt rakják össze. Ez pedig azt jelenti, hogy a magyar üzemben 3 kompakt Mercedes is készül, amelyek fontos részét képezik a gyár stratégiájának, annak ellenére, hogy a Mercedesekről a legtöbb embernek a bálna méretű sedanok jutnak eszébe.
Az A-, a B- a GLA- és a CLA-osztályok értékesítési volumene elérte a 800 ezres darabszámot 2014 eleje óta és a cég marketing vezetője szerint ezek húzhatják a márka globális növekedését. A kecskeméti gyártmányok ráadásul pont abba a stratégiába illeszkednek bele, hogy a cég levetkőzze a róla kialakult „öreges” képet és a fiatalabb vásárlókat is elérje. Erre jó példa az A-osztály, amely egyterűből egy „hagyományos” 5 ajtós kompakt formájú autóvá alakult a legutóbbi modellfrissítéskor.
Visszatérve a CLA-ra, a 100 ezer kocsi közül 27 ezret Amerikában értékesítettek, ahol most először kínáltak „csillagos” autót 30 ezer dollárnál alacsonyabb indulóáron, ami mondjuk nem csoda, hiszen korábban nem vittek kompaktot a tengerentúli piacra. Az átlagos amerikai CLA vásárló 45 éves, szemben az összes "mercis" 55 éves átlagéletkorával, ami valóban nem mondható túl alacsonynak. Tavaly szeptember óta egyébként a CLA 45 AMG is elérhető az amerikai szalonokban, sőt a cég július közepétől egy elektromos változattal is próbálkozik, amely Európában majd csak az év végén lesz rendelhető.
Az öreg kontinensen egyébként a CLA-k elsősorban a nyugati országokban kelendőek, nem meglepő módon a két legnagyobb piacon, Németországban és az Egyesült Királyságban. A legkeresettebb modell a „kalcit fehér”, benzines, 207 lóerős CLA 250.
Jó hír nekünk, hogy a cég ilyen fontos szerepet szán a kis kupénak, ugyanis a kecskeméti üzem gazdaságélénkítő hatása nem elhanyagolható. A Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. bevétele a 2012-es 273 milliárd forintról tavaly több mint a duplájára, 622 milliárdra nőtt. Nyeresége elérte a 19,6 milliárd forintot, az azt megelőző 16 után, amelynek felét osztalék formájában ki is vették. A cég átlagos dolgozói létszáma 3119 fő volt tavaly, szemben az előző 2541-gyel. A Mercedes kecskeméti gyárában tavaly 109 ezer autó gördült le a futószalagról, ez nagyságrendekkel több az azt megelőző év 41 ezres eredményénél.
mfor.hu