3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Jó hír, hogy a kecskeméti Mercedes üzemben pont azok a kompakt modellek készülnek, amelyeknek fontos szerepet szán a jövőben a német prémiumgyártó.

Több mint 100 ezer Mercedes CLA kelt el világszerte a modell tavaly áprilisi premierje óta. A kocsik gyártása 2013 januárjában indult meg a kecskeméti üzemben a B-osztály mellett, sőt hamarosan a CLA Shooting Brake, vagyis a sportkombi változatot is itt rakják össze. Ez pedig azt jelenti, hogy a magyar üzemben 3 kompakt Mercedes is készül, amelyek fontos részét képezik a gyár stratégiájának, annak ellenére, hogy a Mercedesekről a legtöbb embernek a bálna méretű sedanok jutnak eszébe.

Az A-, a B- a GLA- és a CLA-osztályok értékesítési volumene elérte a 800 ezres darabszámot 2014 eleje óta és a cég marketing vezetője szerint ezek húzhatják a márka globális növekedését. A kecskeméti gyártmányok ráadásul pont abba a stratégiába illeszkednek bele, hogy a cég levetkőzze a róla kialakult „öreges” képet és a fiatalabb vásárlókat is elérje. Erre jó példa az A-osztály, amely egyterűből egy „hagyományos” 5 ajtós kompakt formájú autóvá alakult a legutóbbi modellfrissítéskor.

Visszatérve a CLA-ra, a 100 ezer kocsi közül 27 ezret Amerikában értékesítettek, ahol most először kínáltak „csillagos” autót 30 ezer dollárnál alacsonyabb indulóáron, ami mondjuk nem csoda, hiszen korábban nem vittek kompaktot a tengerentúli piacra. Az átlagos amerikai CLA vásárló 45 éves, szemben az összes "mercis" 55 éves átlagéletkorával, ami valóban nem mondható túl alacsonynak. Tavaly szeptember óta egyébként a CLA 45 AMG is elérhető az amerikai szalonokban, sőt a cég július közepétől egy elektromos változattal is próbálkozik, amely Európában majd csak az év végén lesz rendelhető.

Az öreg kontinensen egyébként a CLA-k elsősorban a nyugati országokban kelendőek, nem meglepő módon a két legnagyobb piacon, Németországban és az Egyesült Királyságban. A legkeresettebb modell a „kalcit fehér”, benzines, 207 lóerős CLA 250.

Jó hír nekünk, hogy a cég ilyen fontos szerepet szán a kis kupénak, ugyanis a kecskeméti üzem gazdaságélénkítő hatása nem elhanyagolható. A Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. bevétele a 2012-es 273 milliárd forintról tavaly több mint a duplájára, 622 milliárdra nőtt. Nyeresége elérte a 19,6 milliárd forintot, az azt megelőző 16 után, amelynek felét osztalék formájában ki is vették. A cég átlagos dolgozói létszáma 3119 fő volt tavaly, szemben az előző 2541-gyel. A Mercedes kecskeméti gyárában tavaly 109 ezer autó gördült le a futószalagról, ez nagyságrendekkel több az azt megelőző év 41 ezres eredményénél.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!