Az ügylet vizsgálata többszörösen hosszabbított határidővel zárul le: az eredeti céldátum szeptember 29. volt.
A MÁV Cargo privatizálására tavaly hirdettek pályázatot, amelyet a Rail Cargo Austria AG és a GYSEV Zrt. konzorciuma nyert el 102,5 milliárd forintos ajánlatával. A szerződést január 2-án megkötötték, de hatályba csak akkor léphet, ha az uniós biztosság jóváhagyja.
Bizottsági forrás szerint a mostani eljárás eredménye elvben háromféle lehet: feltételekkel vagy feltétel nélkül engedélyezik az ügyletet, elutasítják, vagy a bizottság mélyrehatóbb, átfogó vizsgálatot indít, ha további elemzést kívánó versenyjogi aggályai támadnak.
Utóbbi eszközhöz a tapasztalatok szerint Brüsszel a kérelmek mintegy öt százalékánál fordul, míg végérvényes elutasításra Brüsszelben csak egyre emlékeznek az elmúlt évekből: a Ryanair és az Air Lingus légitársaságok összeolvadását vetették el.