A londoni gazdasági napilap név nélkül idézett egy befektetési tanácsadót, aki azt mondta, hogy a Daimler két térségre szűkítette a lehetséges helyszínek listáját: az egyik a lengyelországi Wroclaw mellett, a német határ közelében, a másik Kolozsvár környékén lenne. A forrás szerint azonban a német cég továbbra is kész megfontolni egyéb lengyelországi és romániai helyszíneket.
A Mercedesnél a Financial Timesnak az értesülésről csak annyit mondtak: ha szükségessé válik a kapacitásbővítés, különösen a kompakt autóosztályban, akkor a cég "Kelet-Európában is körülnéz ... döntés azonban még nem született".
A Financial Times szerint a kelet-európai gyártásról szóló döntés kapcsolódik az új generációs - a jelenlegi A és B osztályt felváltó - kompakt modellek kifejlesztéséhez. A Mercedesnél a lapnak azt mondták: 2008 első felében várható döntés a fejlesztendő termékekről, és csak ezután lehetséges új gyártási helyszín kiválasztása.
A londoni napilap megjegyzi, hogy a Mercedes óvatos a keletre vonulással, a Volkswagen közép-európai sikerei ellenére is. Németországtól keletre a Mercedesnek jelenleg csak egy kisebb buszgyártó üzeme működik Törökországban.
Az esetleges Mercedes-üzemről szóló híreket mindazonáltal nagy érdeklődéssel fogadták Lengyelországban és Romániában, amelyek máris az autógyártók kedvenc helyszíneivé váltak. Korábban ezek a gyárak Csehországra, Szlovákiára és Nyugat-Magyarországra összpontosították gyártásukat, áll a Financial Timesban.