2p

Aki azt gondolta, hogy a tavalyi évnél nincs lejjebb Putyinéknál, tévedett.

A tavalyinál sokkal komolyabb visszaesést prognosztizálnak iparági szakértők az orosz autópiacon 2015-re. Míg 2014-et 10,3 százalékos mínusszal zárták, idén az is megeshet, hogy 24 százalékkal esnek az eladások. Ez azt jelenti, hogy mialatt 2013-ban még 2,78 millió személyautót és kistehergépkocsit értékesítettek Oroszországban, tavaly már csak 2,49-et, idén pedig várhatóan az 1,9-cet sem érik el.

Ahogy a rubel az év végéhez közeledve összeomlott, sok vásárló igyekezett még addig „túlesni” az autóvásárláson, amíg lehet. Többek között ennek volt köszönhető a novemberi mindössze 1,1 százalékos mínusz és a decemberi 2,4 százalékos növekedés az előző év hasonló időszakához képest.

Januárra azonban lecsenghet ez a roham, hiszen több autóforgalmazó az árak drasztikus emelésével válaszolt az orosz fizetőeszköz drámai gyengülésére. Jorg Schreiber, az orosz székhelyű AEB vezetője  - amely szervezet minden hónapban leközli az orosz autópiaci statisztikákat – szerint előfordulhat, hogy bizonyos gyártók kivonulnak a piacról. A szakértő konkrét márkákat nem említett.

Még Oroszország legkelendőbb márkája, a Lada eladásai is 15 százalékkal estek vissza tavaly, ugyanakkor a második helyen álló Kia egy százalékos csökkenéssel lényegében stagnál, a bronzérmes Nissan pedig 11 százalékkal emelkedett. Az Opel, a Ford és a VW viszont komoly pofonokat kapott az orosz vásárlóktól.

A prémium márkák közül egyedül a Mercedes tudott nőni 11 százalékkal, a BMW 16, az Audi 6 százalékkal esett vissza.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!