A hétfőn kezdődő sanghaji eseményre minden eddiginél több résztvevőt várnak. A kínai piac jelentőségét jól példázza, hogy az amerikai General Motors (GM) eladásai rekordszintet értek el az előző hónapban, míg hazai forgalma nagyjából a felére esett vissza - közli a Bloomberg. A show-ra 1500 céget és mintegy hatszázezer látogatót várnak a szervezők.
A kínai autóeladások az elmúlt évtizedben átlagosan húsz százalékkal növekedtek évente, ezzel a második legnagyobb piacot szolgáltatva a GM-hez vagy a Volkswagenhez hasonló óriások számára. Ezzel együtt az egy főre jutó járművek száma még mindig mindössze harmada a világátlagnak - az Egyesült Államokban 1925-ben, Japánban pedig 1965-ben jutott egy lakosra annyi autó, mint most Kínában. Ebből is látszik, hogy Kínában még óriási lehetőségek rejlenek.
A távol-keleti országban idén először haladhatja meg a tízmillió darabot a személyautók forgalma elemzők szerint, az eddigi világelső Egyesült Államokban azonban 9,7 millióra csökkenhet az eladás - közli a Bloomberg.