2p

A német Daimler idén nem lesz jelen a tokiói autóipari seregszemlén, a japán Nissan Frankfurtot hagyja ki, a német Porsche pedig a detroiti autókiállítástól marad távol, mindnyájan ott lesznek viszont Sanghajban. Kína az amerikai piacot közelítő autóeladásai vonzó célponttá teszik a nagy vállalatok számára.

A hétfőn kezdődő sanghaji eseményre minden eddiginél több résztvevőt várnak. A kínai piac jelentőségét jól példázza, hogy az amerikai General Motors (GM) eladásai rekordszintet értek el az előző hónapban, míg hazai forgalma nagyjából a felére esett vissza - közli a Bloomberg. A show-ra 1500 céget és mintegy hatszázezer látogatót várnak a szervezők.

A kínai autóeladások az elmúlt évtizedben átlagosan húsz százalékkal növekedtek évente, ezzel a második legnagyobb piacot szolgáltatva a GM-hez vagy a Volkswagenhez hasonló óriások számára. Ezzel együtt az egy főre jutó járművek száma még mindig mindössze harmada a világátlagnak - az Egyesült Államokban 1925-ben, Japánban pedig 1965-ben jutott egy lakosra annyi autó, mint most Kínában. Ebből is látszik, hogy Kínában még óriási lehetőségek rejlenek.

A távol-keleti országban idén először haladhatja meg a tízmillió darabot a személyautók forgalma elemzők szerint, az eddigi világelső Egyesült Államokban azonban 9,7 millióra csökkenhet az eladás - közli a Bloomberg.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!