2p

Nagyszabású terjeszkedésre készül az Adidas Kínában, a német társaság 8 ezer üzletből álló márkabolt hálózatot épít ki az ázsiai országban.

A sportszergyártó 2000 és 2008 között rendre évi 50 százalékos bevételnövekedést ért el Kínában, de a világválság megakasztotta a fejlődést. A cég most új lendületet vesz, piacvezetővé kíván előlépni az országban. Ezt a célt szolgálja egyebek között a Taobao.com kínai online áruházban idén nyáron nyitott Adidas részleg, és az egész országra kiterjedő üzlethálózat fejlesztése.

A következő 5 évben összesen 2.500 új márkaboltot nyitnak, a hálózat így 2015-ben már 8 ezer üzletből áll majd. Belépnek a kínai "hátországba", a viszonylag kisebb, 500 ezer lakosú városokba is - mondta a Handelsblattnak Herbert Hainer, a társaság vezetője. Ezekben a városokban jellemzően kisebb a vásárlóerő, így ott az olcsóbb termékekre koncentrálnak, köztük a Neo elnevezésű új Adidas márkára, amely a tizenéves korosztályt célozza - mondta a vezérigazgató a német gazdasági lapnak.

Kínában jelenleg a Nike a piacvezető, évi 10 milliárd jüan - nagyjából 278 milliárd forint - forgalommal, míg az Adidas a harmadik, 7,5 milliárddal. A német társaság teljes bevételének 8-9 százaléka származik Kínából. Az 1,3 milliárd lakosú ország a várakozások szerint éveken belül a sportszer- és sportruházat-gyártó ágazat egyik legnagyobb felvevőpiaca lesz - áll a Handelsblatt online kiadásában kedden megjelent beszámolóban.

Az Adidas globálisan is az amerikai Nike előzésére készül, az a célja, hogy 2015-re a jelenlegi 11-ről 17 milliárd euróra növelje bevételét, és így az ágazat első számú szereplője legyen.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!