2p

A Hummert egy kevéssé ismert kínai cég veszi meg a General Motors amerikai vállalattól - közölte kedden a The Wall Street Journal.

A GM - amely előző nap kért csődvédelmet - közölte, hogy a szabadidős terepjárókat gyártó részlegének eladásáról előzetes megállapodást, egyetértési nyilatkozatot írt alá a vevővel, amelynek kilétét a cég azonban nem árulta el.

Az üzleti lap szerint a vásárló a Sichuan Tengzhong Heavy Industrial Machinery nevű vállalat, amely kevesebb mint 500 millió dollárért jut hozzá a márkához. Az üzletet a felek várhatóan a harmadik negyedév végéig nyélbe ütik.

A GM azt is közölte, hogy a vásárló elkötelezett a márka fejlesztése mellett, tervei között szerepel alternatív üzemanyaggal hajtott modellek gyártása is.

A délnyugat-kínai Csengtu városából irányított Sichuan Tengzhong Heavy Industrial Machinery cég profiljáról annyit közölt az újság, hogy szinte mindent előállít az építkezési gépektől kezdve a billenős járműveken át az autópálya- és hídelemekig. A magánkézben levő vállalat erőteljes növekedést ért el az utóbbi években hazai cégek felvásárlásával.

A The Wall Street Journal megjegyezte, hogy a kínai autógyárak a közelmúltban megerősödtek, olyannyira, hogy néhányuk külföldi márkákra is szemet vetett (lásd VP írását arról, hogy árusítja ki Nyugat a know-how-t). A téves detroiti termékfejlesztés jelképévé váló, benzinzabáló járműveket előállító Hummer megvétele mégis szokatlan lépés egy kínai cég részéről, hiszen a pekingi kormány is a kisautók eladását és az elektromos, valamint alternatív üzemű járművek fejlesztését ösztönzi. Bármely külföldi cég megvétele a kínai kormány jóváhagyását igényli.

A tervek szerint a Hummer a jövő évben még biztosan folytatja a H3, illetve H3T jelű terepjárók gyártását néhány amerikai üzemében a kínai vásárló számára. Ha a Hummert nem sikerült volna eladni, a dél-manhattani csődbíróság valószínűleg bezáratta volna.

A CNN hírtelevízió ugyancsak kedden közölte, hogy a GM egy másik eladandó márkájára, a Saturnra 16 jelentkező van. A legnagyobb amerikai autógyártó vállalat ezenkívül túl akar adni a Saabon, a Pontiacot pedig minden bizonnyal felszámolja.

A General Motors a Chevrolet, a Cadillac, a Buick és a GMC márkákat tartja meg, ezekre alapozva akar felépíteni egy versenyképesebb új vállalatot.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!