A Tesco és a Spar reklámújságjaiban a fogyasztók megtévesztésére alkalmas információk jelentek meg, a Cora pedig nem tartotta be a korábban a GVH előtt vállalt kötelezettségeit.
A Tesco tízmillió forintos bírságot kapott, mert a reklámújságjaiban megjelent egyes akciós termékek nem voltak elérhetőek a fogyasztók számára, más termékek esetében viszont nem volt valós a meghirdetett árkedvezmény. A GVH enyhítő körülményként értékelte, hogy a kiskereskedelmi lánc az induló készlet hiányát vagy a készletfogyást számos esetben utánszállítással vagy helyettesítő termék biztosításával orvosolta.
A Spar áruházlánc Interspar áruházaiban előfordult, hogy az akció ideje alatt egyes termékek nem voltak elérhetők, egy termék esetében pedig az áruházlánc nem valós tájékoztatást adott az elérhető kedvezmény mértékéről. Mindezek miatt a Spar egymillió forint bírságot kapott. Enyhítő körülménynek bizonyult, hogy a hiányzó kedvezményes árú termékeket a Spar megrendelte ugyan, de azok a szállító hibájából nem érkeztek meg az áruházakba.
A GVH álláspontja szerint bármely vállalkozás tart akciót, elvárható, hogy az erről adott tájékoztatás alapján a fogyasztó pontos képet kapjon az akció mibenlétéről, a részvétel feltételeiről, az akcióban részt vevő termékekről. Az akció versenyjogsértő, ha az adott termék egyáltalán nem kapható, vagy ha a vállalkozás irreálisan alacsony indulókészlettel készült fel az akcióra.
A GVH utóvizsgálat keretében ellenőrizte, hogy a Cora áruházakat működtető magyar Hipermarket Kft. teljesíti-e kötelezettségvállalását. Korábban amiatt indult eljárás, mert a vállalkozás hirdetéseiben elhallgatta, hogy az általa forgalmazott kerékpárokra csak akkor érvényes a jótállás, ha külön díj fejében a Magyar Hipermarket Kft. által kijelölt szakszervizben helyezik üzembe azokat. A vállalkozás megígérte, hogy erről tájékoztatja a fogyasztót reklámjaiban, az eladás helyén és a vevőszolgálatnál is.
A tavaly októberben indított utóvizsgálat megállapította, hogy az áruházlánc katalógusaiban a kerékpárokra vonatkozóan szerepelt a tájékoztatás, de az eladási helyeken és a vevőszolgálaton nem. Ráadásul más, ugyancsak szakszervizt igénylő termékek (gáztűzhely, klímaberendezés, autó hifi) esetében továbbra sem figyelmeztette a fogyasztókat.
Mivel a vállalkozás nem teljesítette maradéktalanul a kötelezettségét a GVH hárommillió forint bírságot szabott ki rá. A közlemény szerint az áruházlánc azóta tett lépéseket a hasonló jogsértések elkerülése érdekében.