Úgy vélte, a következő generációs hajtáslánc kifejlesztése, a járműtechnológia digitalizálása és a mobilitás új üzleti modelljeinek kialakítása hatalmas beruházási tőkeigényt támaszt, ami a PSA Group és az Opel egyesülésének mintájára további konszolidációkhoz vezethet az iparágban.
"Az majd elválik, hogy a magas beruházási igényt mennyire lesz képes mindenki maga finanszírozni" - fogalmazott a vezérigazgató újságírók előtt Genfben. "Mindenki számára hatalmas kihívás, hogy a fejlesztés fókusza az elektromos mobilitásra, a digitalizációra és az önállóan közlekedő járművekre helyeződött át" - mondta.
Futurista modellt építettek a BMW 100. sszületésnapjára
A cégfelvásárlás és az egyesülés azonban nem egyszerű dolog - mutatott rá Harald Krüger -, mert egy sikeres együttműködés alapját csak a kölcsönös előny teremtheti meg és ennek is belátható időn belül meg kell hoznia a gyümölcsét. Eleve kudarcra van ítélve egy kooperáció akkor, ha például az egyik félnek már két éven belül nyereséget hoz, míg a másiknak nyolc évet kell rá várnia - tette hozzá.
MTI