2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A menetrendek racionalizálásában, a cégmenedzsment gazdálkodásának átalakításában és a menetdíjak felülvizsgálatában látja a közösségi közlekedés finanszírozásának megoldását Antali Károly, a közösségi közlekedés átalakításáért felelős kormánybiztos, írja a Napi Gazdaság.

A közösségi közlekedésben a regionális közlekedési tanácsok határozzák meg jövőre az adott régió közlekedési menetrendjeit, míg központi irányításúak maradnak a vasúti fővonalak, az elővárosi vonalak, valamint a nemzetgazdaságilag kiemelt területek. A regionális tanácsoknak egyelőre azonban csak félig lesz irányító szerepük, a törvényi szabályozás ugyanis nem teszi lehetővé a teljes függetlenséget. Jogilag továbbra is a közlekedési tárcáé lesz a felelősség, vagyis a minisztérium lesz papíron a megrendelő. A regionális tanácsok - amelyeket miniszteri megbízottak vezetnek - egy javaslatot kapnak majd a minisztertől a lehetséges átalakításokról és menetrendi redundanciák felszámolásáról, majd ezt a javaslatot fogják a minisztériummal együtt véglegesíteni. Ezt követően a közösen kialakított új struktúrát maguk a régiós tanácsok fogják finanszírozni - derült ki egy tegnapi háttérbeszélgetésen.

Adott esetben az is elképzelhető, hogy egy régió úgy dönt a párhuzamosságok felszámolása során, hogy a buszközlekedést preferálja a vasúti helyett. Ezzel akár komplett vonalak is eltűnhetnek, pontosabban ha senki sem hajlandó finanszírozni azokat, átkerülnek a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. kezelésébe. Ez akár azt is jelentheti, hogy rekultiválják a senkinek sem kellő vonalakat - mondta Antali, hozzátéve: ez Európában már mindenhol lezajlott, talán itt az idő arra, hogy Magyarországon is megtörténjen, írja a Napi Gazdaság.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!