2p

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

A gazdasági válság nyomán tisztul és koncentrálódik a PR-rel, kommunikációval foglalkozó cégek piaca: az Opten adatai szerint tavaly decemberben csaknem 5 százalékkal kevesebb ilyen főtevékenységgel bejelentett társaság működött Magyarországon mint a megelőző évben, a foglalkoztatottak száma viszont a csökkenés ellenére emelkedett.

Tavalyelőtt decemberben még 10090 PR-rel, kommunikációval foglalkozó vállalkozás működött Magyarországon, 2010 decemberében azonban már csak 9721 – közli legfrissebb tájékoztatójában az Opten céginformációs szolgáltató. A felszámolások száma 2006-2008-as időszak egyik évében sem haladta meg a 190-et, tavalyelőtt azonban 210 fölé nőtt, és az elmúlt évben is 214 volt.

Szeles Péter, a Magyar Public Relations Szövetség (MPRSz) elnöke szerint - idézi a szakember véleményét a közlemény - torzítja a statisztikát, hogy sok olyan cég is a PR-t jelöli meg főtevékenységként, amely alapvetően más főprofillal dolgozik, rendezvényeket szervez, vagy épp marketinggel foglalkozik.

Az ágazatban az a furcsa helyzet állt elő, hogy több a cég, mint a foglalkoztatott. Az Opten adatai szerint ugyanis a csaknem 10000 cégre nem egészen 6000 alkalmazott jut. Bár az is igaz, hogy a létszám emelkedett: 2009 decemberében összesen 5503 ember dolgozott az ebbe a tevékenységi körbe tartozó cégeknél, tavaly év végén pedig már 5908.

Ami a piaci kilátásokat illeti, a szakember szerint a válság felértékelte a PR-t, nemzetközi felmérések is bizonyítják, hogy az erre költött összeg nagysága az elmúlt években már meghaladta a cégek által reklámra kiadott összeget. A vállalatok megvágták a marketingbüdzséket, és minden kiadott forint hasznosulását nagyon megnézik, kommunikálniuk, hírnevet ápolni azonban kell, ha túl akarnak élni, így még a kis- és középvállalkozások is előszeretettel választják mostanában a PR-eszközöket - jegyzi meg az Opten.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!