A múlt héten sokan megkapták azt a széles körben terjedő elektronikus levelet, melyben egy rendezvényszervező cég ügyvezetője felháborodottan tiltakozik, amiért rossz fényben tüntette fel az Aktív című műsor.
Az utólag összevágott műsorból az derül ki, hogy a Sherlock Event Rendezvényügynökség - a valóságnak nem megfelelő módon - chippendale fiúk közvetítésére vállalkozik. A cég vezetőjének, Marik Péternek a nyilatkozatát úgy vágták bele egy chippendale-showról készített anyagba, hogy az derült ki: 180 ezer forintért vállalkoznak ilyen típusú szolgltatás közvetítésére is.
"Képesek egy kis botrányszagú anyagért becsületes cégek, emberek jó hírnevét vásárra vinni." - adta közre véleményét az email-ben a cég vezetője. "Hány és hány normális ember riportját vághatják így össze nap mint nap, hányan járhatnak -járhattak így?"
A televíziós csatorna gyorsan reagált az interneten terjedő levélre, melyet a cégvezető üzleti partnereihez juttatott el először, majd ebből a körből továbbadták széles körben - és a riportot készítő kolléganőjüktől azóta megváltak.
Az ügy érdekessége, hogy a Sherlock Event nem tiltakozott hivatalosan a televíziós csatornánál, hanem csak az interneten adta közzé tiltakozását. A rendezvényszervező cég emailes tiltakozása újabb példa arra, hogy az internetnek ma már Magyarországon is jelentős véleményformáló és érdekérvényesítő szerepe van.
Hasonló esetként lehet említeni a közelmúltból a Danone ellenes internetes kampányt, mely szintén úgy ért el eredményt, hogy nem terjedt túl a világhálón.
Kör-email nyomán televíziós elbocsátás
Egy felháborodott riportalany a közvélemény értesítésének email formáját választotta, és ennek nyomán elérte, hogy a műsort készítő tv2 képviselője elnézést kért tőle, és értesítették arról, hogy az őt sértő műsor szerkesztőjét elbocsátották.