2p

Korábban soha nem tapasztalt válságba került a hazai mélyépítő ágazat az elmúlt időszakban, elsősorban a kormányzati megbízások visszaesése miatt. Másfél évig gyakorlatilag nem volt komolyabb mértékű autópálya-építési megrendelés, mivel elfogyott az erre a célra fordítható pénz – mondta el a Világgazdaságnak Pallay Tibor, az Építőipari Vállalkozók Országos Szakszövetségének (ÉVOSZ) alelnöke.

Az állami beruházások visszaesése okozta válságból a kiutat az európai uniós források felhasználása mellett a külföldi térnyerés jelentheti a magyar cégeknek. Jelenleg a legvonzóbb célpont a hazai vállalatok számára Románia, hiszen keleti szomszédunk is EU-tag, így már komoly forrásokat kap a közösségtől, ugyanakkor ott jóval rosszabb helyzetben van a közlekedési infrastruktúra, mint itthon. Nemcsak a jelentős, de a közepes méretű magyar cégek is megjelentek már Romániában, s ez a túlélést jelentheti számukra.

A Vegyépszer Zrt. úttörőnek számít a hazai vállalatok között a román piacon, a társaság négy éve vásárolt fel keleti szomszédunknál egy kisebb építőipari céget, jelenleg pedig két leányvállalata van, Csíkszeredán és Nagyváradon – közölte Farkas László, a társaság külföldi projektek üzletágának igazgatója.

Speciális helyzetben van a március végéig külföldi tulajdonban lévő Hídépítő Zrt., amelynek francia tulajdonosa nem támogatta, hogy a társaság külföldön próbáljon megbízásokat szerezni. Miután azonban március végén Apáthy Endre, a vállalat korábbi vezérigazgatója megszerezte a céget, a Hídépítő is igyekszik nyitni a külföldi piacok felé – mondta el a Világgazdaságnak Fehér László, a társaság jelenlegi vezérigazgatója.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!