A legtöbb fiatal a Westel Domino hirdetésére figyelt fel, míg legjobban az Audi A4-es kampánya tetszett a vizsgált 938 kreatívból, derül ki a Szonda Ipsos most kiadott, 203-as évi elemzéséből.
A Szonda Ipsos eredményei szerint a 15-29 évesek az átlagosnál nyitottabbak a hirdetésekre: az idősebb korosztályoknál gyakrabban tájékozódnak a reklámokból bizonyos termékekről, illetve hoznak meg vásárlási döntéseket a reklámok alapján.
A teljes lakosság a 2003-as óriásplakát kampányokat 23 százalékban észlelte, a 15-29 éves korosztály esetében ugyanez az arány 28 százalék. Átlagosan a lakosság fele (51 százalék) tudta helyesen azonosítani a 2003-as óriásplakát kampányokat, a fiatalok körében ugyanez az érték 57 százalék.
A teljes lakosság körében a 2003-ban mért legmagasabb észlelési érték 59 százalék (Túró Rudi - El ne felejtsd hová indultál!), a fiatalok körében pedig 73 százalék (Westel Dominó - Napközben akár 25Ft-ért!).
Alapvetően két termékcsoportnál voltak mind a vizsgált négy mutatóban az átlagot jóval meghaladó értékek tapasztalhatóak a fiatalok körében: a mobiltelefonok, illetve távközlési szolgáltatások terén.
A fiatalok körében a 2003-as észlelési toplistáját a Westel Dominó, illetve a Westel Nokia kampányok vezetik, a harmadik leginkább észlelt óriásplakát pedig a Túró Rudi - El ne felejtsd hová indultál! volt 2003-ban.
A fiatalok tetszését 2003-ban legjobban az Audi A4-es kampánya nyerte el, a csoport több mint fele (51százalék) tetszetősnek találta a hirdetést. A tetszési TOP 10-be bekerült további két autós kampány, az Alfa 156, illetve a Reanult Megane hirdetése is.
A fiatalok körében az azonosítási TOP 10-et elsősorban az EUKK hirdetési foglalják el: a közalapítvány hét kreatívja került be az első tízbe. A maradék három helyet szintén egyazon nagy hirdető, a Tesco plakátjai szerezték meg.
Az aktivizálási TOP 10 adatai alapján úgy tűnik, hogy a fiatalokat leginkább a Milka, a Piros Mogyorós, a CBA-Boci csoki és a Balaton Medál aktivizálja, valamint az Algida kampánya.
Legvonzóbb az Audi, legismertebb a Westel kampánya
A legtöbb fiatal a Westel Domino hirdetésére figyelt fel, míg legjobban az Audi A4-es kampánya tetszett a vizsgált 938 kreatívból, derül ki a Szonda Ipsos most kiadott, 2003-as évi elemzéséből.