2p

A legtöbb fiatal a Westel Domino hirdetésére figyelt fel, míg legjobban az Audi A4-es kampánya tetszett a vizsgált 938 kreatívból, derül ki a Szonda Ipsos most kiadott, 2003-as évi elemzéséből.

A legtöbb fiatal a Westel Domino hirdetésére figyelt fel, míg legjobban az Audi A4-es kampánya tetszett a vizsgált 938 kreatívból, derül ki a Szonda Ipsos most kiadott, 203-as évi elemzéséből.

A Szonda Ipsos eredményei szerint a 15-29 évesek az átlagosnál nyitottabbak a hirdetésekre: az idősebb korosztályoknál gyakrabban tájékozódnak a reklámokból bizonyos termékekről, illetve hoznak meg vásárlási döntéseket a reklámok alapján.

A teljes lakosság a 2003-as óriásplakát kampányokat 23 százalékban észlelte, a 15-29 éves korosztály esetében ugyanez az arány 28 százalék. Átlagosan a lakosság fele (51 százalék) tudta helyesen azonosítani a 2003-as óriásplakát kampányokat, a fiatalok körében ugyanez az érték 57 százalék.
A teljes lakosság körében a 2003-ban mért legmagasabb észlelési érték 59 százalék (Túró Rudi - El ne felejtsd hová indultál!), a fiatalok körében pedig 73 százalék (Westel Dominó - Napközben akár 25Ft-ért!).

Alapvetően két termékcsoportnál voltak mind a vizsgált négy mutatóban az átlagot jóval meghaladó értékek tapasztalhatóak a fiatalok körében: a mobiltelefonok, illetve távközlési szolgáltatások terén.

A fiatalok körében a 2003-as észlelési toplistáját a Westel Dominó, illetve a Westel Nokia kampányok vezetik, a harmadik leginkább észlelt óriásplakát pedig a Túró Rudi - El ne felejtsd hová indultál! volt 2003-ban.

A fiatalok tetszését 2003-ban legjobban az Audi A4-es kampánya nyerte el, a csoport több mint fele (51százalék) tetszetősnek találta a hirdetést. A tetszési TOP 10-be bekerült további két autós kampány, az Alfa 156, illetve a Reanult Megane hirdetése is.

A fiatalok körében az azonosítási TOP 10-et elsősorban az EUKK hirdetési foglalják el: a közalapítvány hét kreatívja került be az első tízbe. A maradék három helyet szintén egyazon nagy hirdető, a Tesco plakátjai szerezték meg.

Az aktivizálási TOP 10 adatai alapján úgy tűnik, hogy a fiatalokat leginkább a Milka, a Piros Mogyorós, a CBA-Boci csoki és a Balaton Medál aktivizálja, valamint az Algida kampánya.



LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!